האגף פועל לרווחת חברי לשכת המסחר החל מרמת המקרו ועד השירות הפרטני לחבר:
ביום רביעי, 14 באוקטובר, ערכנו וובינר בהשתתפות 40 חברות שונות, בנושא ניהול עסק בתנאי אי ודאות קבועים, בדגש על משבר הקורונה המתמשך.
רשות האכיפה והגביה מפרסמת לציבור חוברת הסברה על השירות המקוצר לגביית חובות, המתייחס לחובות עד לסכום של 10,000 ש"ח.
מטרת המסלול המקוצר היא גבייה אקטיבית של חובות בזמן קצר, צמצום בירוקרטיה ושמירה ככל שניתן על ערך החוב. במדריך המצורף ישנו תיאור מפורט של ההליך, קריטריונים לכניסה למסלול המקוצר, והסבר על השימוש בו.
הקובץ מצורף לעיונכם.
ביום שני 28.10.13, נערך כנס לקראת כניסתה לתוקף של הרפורמה בחוק רישוי עסקים. הכנס התקיים בשיתוף פעולה של איגוד לשכת המסחר ולשכת עו"ד. בכנס השתתפו נציגי חברות ועסקים רבים וכן עו"ד שבאו לעמוד מקרוב על תהליך יישומה של הרפורמה, על השינויים שיחולו בעקבות כניסתה לתוקף ולהעלות סוגיות רלוונטיות בפאנל המומחים שנערך במסגרת הכנס.
במסגרת הרפורמה ברישוי עסקים מפורסמת טיוטה של מפרט המאחד את המסמכים והתנאים הנדרשים מבעל העסק לשם קבלת רישיון עסק או חידושו מטעם ובאחריות הגורמים הממשלתיים נותני האישור לפי חוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968. המפרט מפורסם לגבי סוגי עסקים המופיעים בצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשע"ג-2013 (להלן: "המפרט האחיד").
בכנס בנושא רישוי עסקים שקיימה לשכת המסחר ב- 2/5/13 בשיתוף עם לשכת עו"ד, נסקרה הרפורמה ברישוי עסקים ודרישות כיבוי האש.
להלן הקישור לאתר 'כבאות והצלה' בו ניתן למצוא את כל הדרישות החלות על עסק, בהתאם לסוג העסק וקריטריונים שונים (עדכון האתר לקראת סיום ולכן אין להסתמך עליו בשלב זה באופן מוחלט).
מצגות מהכנס יועלו לאתר בהמשך.
נושא דרישות שרותי הכבאות גורם לעלויות רבות אשר מצריכות את בעלי העסקים להקדיש זמן רב וכסף רב בטיפול ותיקון דרישות שרותי הכבאות.
חברות קטנות נתונות לא אחת לחסדי הבנקים, מתזרים המזומנים ועד קבלת הלוואות. אז איך צולחים הקמת עסק, איך קובעים מסגרת אשראי ובעיקר - איך מתנהלים מול הבנק. מדריך מיוחד.
פרטים נוספים
בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א ו-ב של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות, ההסכמים וגביית התשלום מהלקוח. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים.
בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות וההסכמים מול לקוח. בחלק זה נשכיל להבין כיצד מבצעים את תהליך הגבייה בפועל.
בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל משלבי ההתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי.