שר הבריאות: "אפעל לקצר את זמני הרישום של יבוא אבזור ומכשור רפואי ולשיפור השירות"

במשך שנים נאלצו יבואני ציוד ומכשור רפואי לחוות התנהלות בלתי נסבלת ומתמשכת מאגף ציוד רפואי במשרד הבריאות, וזאת בשל לוחות זמנים ארוכים מאד המתבטאים בעיכובים בקבלת מענה ואישורים לייבוא ושיווק ציוד רפואי מחו"ל וטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות להצלת חיים. התנהלות זו מקשה מאוד על העסקים לספק את התחייבויותיהם למוסדות הבריאות, להכניס טכנולוגיות חדשות או מוצרים מתחרים. דבר המונע מבתי החולים ומקופות החולים לקבל ציוד רפואי או להכיר מוצרים חדשים ומכביד על מערכת הבריאות כולה. מעבר לכך, תשומות הזמן והמשאבים הרבים שהושקעו בניסיון לצלוח ביורוקרטיה זו נצברו לכדי הוצאות גדולות מאד שפגעו בפריון העסקי ובמשק כולו.

מתוך מטרה לפתור בעיות אלו ולהקל על היבואנים, נפגשו בתחילת השבוע חברי הנהלת ענף ציוד ומכשור רפואי באיגוד לשכות המסחר, המייצג כ-200 עסקים מהתחום,  עם שר הבריאות, חה"כ הרב יעקב ליצמן, והציגו בפניו את הקשיים בהם נתקלים מזה תקופה ארוכה.

חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר, ציין בפני השר כי התערבותו האישית נחוצה לפתרון הבעיות: "ענף ציוד ומכשור רפואי באיגוד לשכות המסחר מקיים התדיינות ארוכת שנים עם אגף ציוד רפואי במשרד הבריאות; אולם למרות הרצון הטוב לקדם פתרונות לאופן השירות של משרד הבריאות לעסקים, בעיות הליבה נותרו כשהיו והם לוחות זמנים ארוכים לקבלת תעודות הרישום ואישורי הקליטה של הבקשות, הנובעים מכוח אדם מצומצם העוסק במתן האישורים והתוצאה היא פיגורים בלתי נסבלים אשר משפיעים על מערכת הבריאות כולה. ללא התערבות והנחיות ברורות משר הבריאות עצמו לא יחול שיפור במצב שגורם נזקים לעסקים ולמערכת הבריאות."

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הביע הזדהות עם הקושי של היבואנים, וציין כי הוא מסכים שיש לשפר ולייעל את השירות שניתן במשרד הבריאות  לאותם עסקים המייבאים ציוד רפואי. לדברי השר ליצמן נעשו מספר פעולות להביא לשינוי המצב שהיה בעבר וכי הוא מחויב להמשיך לפעול לשיפור השירות ולקיצור הביורוקרטיה. השר אף הצהיר כי אין מן הנמנע להפעיל פתרונות כדוגמת 'רפורמת הקורנפלקס' גם בתחום הציוד הרפואי.

השר ליצמן הציב בפני צוות הנהלת משרדו להגדיל משמעותית את מצבת כוח האדם באגף ציוד רפואי, כמו כן, תוטמע מערכת מחשוב מתקדמת שתאפשר לעסקים הגשת בקשות מקוונת וקבלת סטאטוס לתיקי הגשה באופן עצמאי וללא צורך בהמתנה למענה מעובדי האגף. מערכות כאלה פועלות בגופים ממשלתיים אחרים והשירות בגופים אלה השתפר מאוד. עוד קבע השר כי תתקיים פגישת מעקב בעוד כחודש ימים.

עוז הודה לשר על התערבותו הדחופה וציין כי הליך רישום מהיר של יאפשר הכנסת מוצרים דומים נוספים לשוק וייצר תחרות בענף הציוד הרפואי. "אנו רואים חשיבות עליונה במטרה של שמירת בריאות הציבור, -בכך תלוי בעצם קיומנו. ייעול המערכת ימנע פגיעה ביבואנים ויסייע למערכת הבריאות בישראל. "

בתמונה משמאל לימין: אריק ינקו, מיכאל שפיר, אורון אגם, שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, חיים עוז, משה מרגלית, חנה לאידרשניידר ורון לוין.

 

למידע נוסף בתחום זה