משרד התיירות מפרסם - מפת אזורי פיתוח לתיירות

מפת אזורי הפיתוח בתיירות גובשה על ידי צוות, אשר מונה בהמשך להחלטת ממשלה מספר 249 מיום 9.7.2006 ובהתאם להמלצות כוח המשימה הלאומי להגדלת מספר התיירים הנכנסים לישראל.

מפת אזורי הפיתוח קובעת את האזורים בהם מתכוון משרד התיירות לקדם את פיתוח התיירות ולהביא למיצוי את הפוטנציאל התיירותי באמצעות סיוע להקמת מיזמים תיירותיים.

המפה מסתמכת על מפת חבלי התיירות כפי שנקבעה בתמ"א 1/12 – "תוכנית המתאר הארצית לתיירות ונופש" אשר אומצה עקרונית ע"י המועצה הארצית (טרם אושרה סופית) ותואמת את מדיניות הממשלה לפיתוח ירושלים, הגליל והנגב.

חבלי התיירות יהוו את מרחבי החיפוש שבתחומם יאותרו מיקומים ספציפיים להקמת מיזמים תיירותיים שיזכו למענקי מפעל מאושר.

סעיף 40ד לחוק עידוד השקעות הון, התשי"ט – 1959 קובע כי שר האוצר ושר התיירות, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאים לקבוע תחומי אזורים מיוחדים לעניין מפעל תיירותי, כהגדרתו בסעיף 40א לחוק.

בתאריך 06/09/2016 ועדת הכספים החליטה בישיבתה לאשר את הצו כך שאזור פיתוח א' של מיתקן תיירותי ללינה, יהיה כל הארץ למעט שטח השיפוט העירוני של עיריות הרצליה ותל אביב יפו.

בתאריך 05/01/2021 ועדת הכספים החליטה בישיבתה להאריך את תוקף הצו שאושר בשנת 2016 ללא שינויים כך שאזור פיתוח א' של מיתקן תיירותי ללינה, יהיה כל הארץ למעט שטח השיפוט העירוני של עיריות הרצליה ותל אביב יפו.

 

למעבר לאתר משרד התיירות - לחצו כאן. 

למידע נוסף בתחום זה