שימוע חוץ משרדי - הוספת סעיף בנושא יבוא מסחרי של מוצרי תעבורה עבור רכבי אספנות - פיילוט למשך חצי שנה- להערות עד 26 בדצמבר 2019

אגף הרכב בוחן בימים אלו את מדיניות הפיקוח על מוצרי תעבורה המשמשים לתחזוקה ולשיפוץ של רכבי אספנות, בהמשך לבקשתנו מהמשרד בסוגיה זו.
אגף הרכב העביר לשימוע חוץ משרדי , הוספה של סעיף בנושא יבוא מסחרי של מוצרי תעבורה עבור רכבי אספנות - פיילוט למשך חצי שנה מ 1 בינואר עד 1 ביולי 2020.
הוסף סעיף 3.2 לפרק ד' של חלק 4 במסמך מדיניות משרד התחבורה לייצור יבוא וסחר במוצרי תעבורה. המדיניות בסעיף 3.2 נקבעה לתקופת ניסיון של חצי שנה (פיילוט) שבסופה יוסקו המסקנות ובהתאם המדיניות הקבועה בנושא זה.

התאריך האחרון להעברת ההערות לאגף הרכב -  29 בדצמבר 2019.

עמדת הנהלת איגוד יבואני החלפים לרכב כפי שנמסרה לאגף הרכב בתאריך 11 בדצמבר 2019:
האיגוד תומך במתן אפשרות ליבוא מסחרי של חלפים לרכבי אספנות. הדבר חשוב ויש להסדירו. מדובר על אספקת חלפים לרכבים בני 30 שנים ומעלה. אין סבירות מקצועית להעברת חלפים מרכב מיושן לרכב מודרני; הסדרת הנושא לא פוגעת ביעדי הבטיחות. ענף זה חיוני לצרכים של קהילת בעלי רכבי האספנות; יבוא של חלפים ע"י גורמים מוסמכים מקל על בעלי רכבי אספנות שאינם מבצעים יבוא אישי וזקוקים לעזרת יבואנים מסחריים. לאור זאת נודה לאגף הרכב לטיפול בהסדרת הנושא באופן חיובי.

למידע נוסף בתחום זה