מדיניות כושלת של המשרד לביטחון פנים החלישה את יכולת ההגנה של הציבור הישראלי מפני פיגועי טרור

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ומי שכיהן כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, יצא במתקפה חריפה על מדיניות המשרד לביטחון פנים בשנים האחרונות בכל הקשור במתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה.

"במקום לחנך את הציבור בצורה מושכלת ומאוזנת להגנה עצמית, שתמנע נשיאת כלי ירייה בידי גורמים מסוכנים אך תחזק את יכולת ההגנה של הציבור בפני אירועי טרור, פועל המשרד לביטחון פנים במדיניות קלוקלת, על מנת לפרוק את הציבור מנשקו ולהפכו לטרף קל למתקפות פתע". לדבריו,"המשרד לביטחון פנים שכח כי לתושבי המדינה זכות לחיים וזכות להגן על עצמם. בשיטתיות הוא החליש את כל מערך ההגנה מפני טרור הפנים".

לין מסביר כי מערכת אופיר, מערכת שירותי כלי הירייה החדשה במשרד לביטחון פנים שהייתה אמורה לשפר את העבודה השוטפת, אינה מתפקדת כבר למעלה משנה ועל יבואני כלי הירייה מוטלות אגרות גבוהות בגין כל כלי וכלי. "המשרד לביטחון פנים יצר את רמת השירות הנמוכה ביותר: מספר הלשכות העוסקות ברישוי צומצם לשש בכל רחבי הארץ. אם לא די בזאת, יש צורך בקביעת תורים מראש, קיימות דרישות מופרזות של הוכחות ומסמכים, הציבור נדרש לעמוד בפני תבחינים נוקשים לקבלת רישיון, הגבילו את יכולת האימון במטווחי הירי ונוצר מצב שמרבית כלי הירייה מצויים בידי אזרחים מעל לגיל 65".

"כל אחד יודע שגם אם יתוגברו כוחות הביטחון, לעולם לא יוכלו לפרוש רשת הגנה מלאה לכל תושב ותושב בידי מתקפות פתע של טרור. בישראל מאות אלפי תושבים כשירים ובעלי מיומנות גבוהה של שימוש בכלי ירייה, שאינה נופלת מזו של כוחות משטרת ישראל. במקום להשתמש בכוח זה על מנת לחזק את ביטחון התושבים - עשו בדיוק את ההפך"

כזכור, לין פנה בשנים האחרונות מספר פעמים למשרד לביטחון פנים והצביע על הסכנות, תוך דרישה מצידו לשינוי מדיניות המשרד לביטחון פנים במתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה. "השאלה העיקרית כיום היא האם ישכיל המשרד לביטחון פנים לשנות את המדיניות ולהתאימה למציאות הישראלית?"

למידע נוסף בתחום זה