יש לאפשר מתן רישיון נשק לאזרחים כשירים

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ולשעבר יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, פנה בדחיפות לשר לביטחון פנים, חה"כ גלעד ארדן, בכדי שיפעל מידית לשינוי מדיניות המשרד בכל הנוגע למתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה לאזרחים כשירים.

"מדיניות כושלת של המשרד לביטחון פנים גרמה לכך שחלק גדול מתושבי המדינה הפכו להיות לטרף קל לפיגועי טרור, וכושר ההגנה שלנו בפני פיגועי טרור נחלש מאוד. זוהי התעלמות חמורה וחסרת אחריות מהמציאות הקיימת בישראל." חובה עלינו לחזק את כוח ההרתעה."

לדבריו, "ברור לכל שלא ניתן להציב שוטר את איש מג"ב לשם הגנה על כל תושב ותושב. גם אם נגביר את נוכחות כוחות הביטחון, לעולם לא יוכלו כוחות הביטחון לפרוש רשת הגנה שתמנע פיגועים ביחידים. על כן, נשיאת כלי ירייה על ידי אזרחים כשירים הוא חלק חיוני וחשוב במאבק בפני הטרור."

 

לין: "יכולת ההגנה העצמית היא מרכזית וחיונית. ישנם עשרות מקרים בהם נשיאת כלי ירייה על ידי אזרחים ברישוי מנעה טבח של תושבים או גדעה אותו באיבו."

כזכור, לין ביקר בחריפות רבה את מדיניות המשרד לביטחון פנים, עוד קודם שהתרחש גל הטרור הנוכחי, שהקשיחה מאוד את הקריטריונים במתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה. "אין מדובר במתן רישיון לכל דורש אלא מתן רישיון לכל מי שבעברו רכש מיומנות בנשיאת כלי ירייה ובשימוש בהם, וכאלה יש רבים."

"אני מכיר היטב את כל הנימוקים על פיהם אומרים שריבוי כלי ירייה עלול לגרום לאסונות מסוג אחר. באיזון הנחוץ, טענות אלה הן לא במשקל שווה של הצורך להגן על החיים, ואי אפשר, על פי שיקולים אדמיניסטרטיביים, לשלול מהיחיד, כשהוא כשיר לכך, להגן על עצמו או על האחרים המצויים סביבו."

למידע נוסף בתחום זה