צו להפחתת שיעורי המכס החלים ביבוא מוצרים חקלאיים ומוצרי מזון תעשייתיים

קישור לצו שפורסם (הצו נכנס לתוקף החל מה- 15.7.2012)

להלן דברי ההסבר מרשות המיסים

צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין (תיקון מס' 35) 
התשע"ב-2012 
  
דברי הסבר 
  
בצו זה הופחתו שיעורי המכס החלים ביבוא מוצרים חקלאיים ומוצרי מזון תעשייתיים אשר בגדר פרקים 1–24 ו- 35.02 בצו תעריף המכס, בהתאם להמלצות הצוות לבחינת רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון והצריכה מיום 29 בינואר 2012 (להלן – "ועדת קדמי") ולדוח ועדת קדמי בנוגע למכסים על מוצרי מזון, כפי שהועברו לשר התעשייה, המסחר והתעסוקה ולשר האוצר. 
הצוות בחן את נושא מחירי המזון והשפעת המכסים על מוצרים אלו וקיים מפגשים לשמיעת עמדותיהם של הנציגים השונים בשרשרת הערך. במסגרת הוועדה נשקלו הנושאים הנלווים להפחתת המכסים כגון תועלות חיצוניות בתחום החקלאות, שיקולי סחר חוץ ושיקולי תעסוקה ופיתוח הענפים המקומיים, יחד עם שיקולי יוקר מחירי המזון בישראל. 
ועדת קדמי המליצה כי על מנת לחולל הפחתת מחירים אפקטיבית לצרכן הסופי יש להגביר את התחרות בשווקים המקומיים, לאור העובדה כי הריכוזיות בשוק המזון הישראלי גבוהה. אחת הדרכים להורדת מחירים והגברת התחרות הינה הפחתת מכסים אשר תוזיל את העלויות ליבואן, ותאפשר ליבואנים להוריד את המחיר לקמעונאי ולצרכן. כך, גם היצרן המקומי, יתייעל ויוריד את מחיריו על מנת להתמודד עם מחירי היבוא. 
צו זה מפחית את המכס במהלך השנים 2012 עד 2015, על פי מתווה ההמלצות. זאת, על מנת לאפשר לענפים השונים בתחום המזון להסתגל לשינוי. 
הפסד הכנסות המדינה ממסים מוערך בכ- 70 מיליון ₪.

למידע נוסף בתחום זה