תזכיר חוק המאבק בתופעת השכרות


מצורף תזכיר חוק המאבק בתופעת השכרות, שהופץ על ידי המשרד לביטחון פנים להתייחסות עד ליום 7.2.13.

בקרוב יפקע תוקפן של הוראות השעה שנחקקו בשנת 2010 במסגרת המאבק בתופעת השכרות:


1. הוראות בדבר סמכות תפיסה והשמדה של משקה משכר וכלי קיבולו, חזקה לעניין החזקת משקה משכר במקום ציבורי או ברכב הנמצא במקום ציבורי בין השעות 21:00 ל-06:00 וכן הוראות שונות ליישום החוק.

2. תיקונים לחוק רישוי עסקים - הוראות בדבר הגבלת שעות המכירה, ההגשה והספקה של משקאות משכרים בשעות הליל, כך שלא ימכור אדם, יגיש או יספק משקה משכר מן השעה 23:00 עד השעה 06:00 למחרת (למעט במקומות בהם הותר הדבר כקבוע בחוק), סמכות לקצין משטרה ולעובד הרשות המקומית בדבר הטלת קנס על מבצע עבירה של מכירה, הגשה או הספקה של משקאות משכרים בשעות הליל, סמכות לקצין משטרה לסגירת חצרים בהם בוצעה עבירה כאמור וכן הטלת חובה להצגת הודעה מטעם בעל העסק בדבר איסור מכירה, הגשה והספקה של משקאות משכרים בשעות הליל.
להלן קישור להוראות השעה משנת 2010

ç כעת, משתוקפן של שתי הוראות החוק אמור לפקוע בקרוב, מוצע ליתן להוראות שעה אלה תוקף של חוק קבוע שימשיך וייתן מענה הולם להתמודדות עם תופעת השכרות על נזקיה. דברי החקיקה שנקבעו כהוראות שעה, יעמדו בתוקפם עד שלהי מרץ\ראשית אפריל 2013, בהתאמה. מאחר שההסדר בחוק יהפוך לקבוע מתייתר הצורך בדיווח לכנסת בדבר יעילות ההסדר ולפיכך מוצע לבטל את סעיף 7 לחוק בהתאם.
למידע נוסף בתחום זה