שחר תורג׳מן, נשיא איגוד לשכות המסחר: "מברכים את שר הכלכלה ברקת על אישור רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל וקוראים למשרדי ממשלה נוספים לאמץ את הגישה המבורכת. כך למשל בתעריף הארנונה לעסקים שגבוה בכ-40% מהתעריף במדינות אירופה".

היום (17.7.24) אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת רפורמה משמעותית שקידם משרד הכלכלה במסגרתה יוקלו התנאים ליבוא מוצרים לישראל. הרפורמה תאפשר "שפה משותפת" בין היבואן לספק שלו, המשווק את מוצריו באיחוד האירופאי, וכך תרחיב את ההיצע ואת התחרות ותצמצם עלויות מיותרות וחסמי יבוא.

בין המוצרים שצפויים להיות מושפעים מהרפורמה: צעצועים ומוצרי תינוקות, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, כלי אוכל, אפנים ועוד מוצרים רבים.

תורג׳מן: ״מברכים את השר ברקת ומשרד הכלכלה ומבקשים משאר המשרדים לאמץ את הגישה המבורכת. כמו ביטול הפטור ממע״מ ביבוא אישי כפי שעשו באיחוד האירופי, להפחית את תעריף הארנונה העסקית שגבוה בכ-40% מהתעריף האירופי, להשתלט על הכאוס בתחום התובענות הייצוגיות שהפך למסחטת כספים מהמגזר העסקי ועוד צעדים רבים שניתן לעשות״.

אנשי המקצוע של לשכת המסחר היו שותפים של משרד הכלכלה בגיבוש הרפורמה. בלשכת המסחר מברכים על כך שהוכנס לרפורמה סעיף מאד חשוב שצפוי להביא לכך שבתוך כחודשיים יתקיים תהליך להסרת רבים מחסמי היבוא של דינים הסותרים הוראות מאומצות המפוזרים כיום בשורה ארוכה של דינים מקומיים באחריות משרדי ממשלה שונים וכך להביא בשורה גם בתחומים אלו ובכלל זה בענף הבניה הכולל עדיין חסמים רבים ביבוא.

רז הילמן, סמנכ״ל יבוא מכס ותקינה בלשכת המסחר: ״מדובר ברפורמה מורכבת, אך חשובה, שמהווה צעד חשוב נוסף בעבודה הקשה והסיזיפית של טיוב הרגולציה החלה על היבוא באופן שתואם יותר את המקובל במרבית המדינות המפותחות. בסופו של דבר זו הדרך הנכונה ליצר שוק תחרותי בריא וכך גם לטפל ביוקר המחיה. חשוב לראות שהתהליך לטיפול בדינים הסותרים יקודם בצורה מקצועית ויעילה בתקופה הקרובה, כפי שהוחלט בתיקון החוק שאושר היום״.

למידע נוסף בתחום זה