משלחת של איגוד העסקים של טקסס (TAB) הגיעה היום (ג') לאיגוד לשכות המסחר על מנת לחזק ולהזדהות עם מדינת ישראל בעת מלחמה וכמובן על מנת לחזק את קשרי הסחר בין מגזר המסחר והשירותים לבין מקבילו בטקסס

ראשי המשלחת והנשיא, שחר תורג'מן, חתמו על הסכם MOU שיעמיק את הקשרים העסקיים בין המדינות ויפתח אפשרויות חדשות לחברי לשכת המסחר

שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר: "אי אפשר להמעיט בחשיבות הביקור של לשכת המסחר של טקסס, בטח בשעה קשה זו למדינת ישראל. רציפות העסקים, פתיחת אפשרויות חדשות וכמובן הידיעה כי מדינה חשובה כמו טקסס תומכת בישראל ובקהילה העסקית שלה ללא סייגים וללא התניות. רוצה להודות באופן אישי למר ויאריאל, יו"ר מועצת המנהלים של TAB, ולמר המר, נשיא ומנכ"ל TAB, שיזמו ודחפו לביקור החשוב הזה. יחד נמשיך לחזק את קשרי הסחר בין ישראל לטקסס".

מסי ויאריאל, יו"ר מועצת המנהלים TAB: "טקסס חוותה גידול משמעותי באוכלוסייה בשנים האחרונות, מה שמוביל להתרחבות הסקטורים העסקיים שלה. טקסס עומדת לצד ישראל ותומכת בה באופן מלא מאז אוקטובר. טקסס היא בית למספר מהחברות הבינלאומיות הגדולות בעולם ולמרכז הבריאות הגדול ביותר בצפון אמריקה. השותפות הזו ברורה: ישראל היא אומת הסטארט-אפ וטקסס היא אומת הסקייל-אפ. אנו מצפים ללמוד מחברות ההיי-טק והחדשנות הישראליות, וליצור סביבה תומכת לפיתוח בארה"ב. עם מדיניות ורגולציה ידידותיות לקהילה העסקית, השותפות הזו צפויה לפרוח."

טקסס הינה המדינה השנייה בגודלה בארה"ב ואחת הכלכלות הגדולות ומובילות בארה"ב ובעולם בכלל. כלכלת טקסס מגוונת ומבוססת על מגוון רחב של סקטורים מה שהופך אותה לאחת המובילות בארה"ב מבחינת גדילה, פתיחת משרות חדשות, וצמיחה כלכלית. הסקטורים המובילים בטקסס הינם אנרגיה, טכנולוגיות חדשניות, תעשייה וייצור (מכונות, כלי רכב, כימיקלים, מוצרים אלקטרוניים), חקלאות, בריאות ומדעי החיים, ביטחון ותעופה. בנוסף, ישנה מדיניות מיסוי נמוך בטקסס, הדבר מושך השקעות רבות מרחבי העולם.

איגוד העסקים של טקסס (TAB) הוביל משלחת דו-מפלגתית לישראל של נבחרי ציבור ממדינת טקסס כדי להרחיב את הקשרים הכלכליים ושיתוף הפעולה בין טקסס לישראל. בראש המשלחת מטקסס עומדים מסי ויאריאל, יו"ר מועצת המנהלים, TAB וגלן המר, נשיא ומנכ"ל TAB.

ההסכם הראשוני של ה-MOU מהווה התחייבות חשובה בין הצדדים ומאפשר לשני הצדדים להגדיר בצורה ברורה וחדה את המטרות ותחומי שיתוף הפעולה שלהם. הדבר יוצר מסגרת רשמית שמאפשרת לבנות יחסים חדשים ולהבהיר מטרות משותפות ותחומי פעולה. בנוסף, ההסכם מעניק לשני הצדדים מיצוב אסטרטגי כאיש קשר ראשוני לפעילויות ושיתופי פעולה עתידיים, מה שמסייע גם בגיוס שותפים נוספים.

ה-MOU יאפשר לנו להרחיב את השפעתנו ולהעמיק את קשרינו בטקסס, תוך שיתוף פעולה עם גוף שמבין את הצרכים המקומיים ויכול לספק תמיכה משמעותית במגוון תחומים. השותפות עם TAB גם תחזק את יכולתנו לקדם יוזמות חדשות ולהשיג תוצאות אפקטיביות בשוק האמריקאי.

מניתוח נתוני הסחר בין המדינות (ע"י משרד הכלכלה) לשנת 2021 עולה כי טקסס מדורגת במספר 42 בין שותפות הסחר של ישראל. כמו כן, הייצוא הישראלי לטקסס עמד על סך של כ –1.5 מיליארד דולר והייבוא הישראלי מטקסס עמד על סך של כ-1.1 מיליארד דולר.
עיקר פעילות הייצוא הישראלי לטקסס מתרכזת במוצרי תחבורה (39%), חומרה (18%) ומיכון חוץ חשמלי (18%).
היבוא הישראלי מטקסס מתמקד בכימיקלים (25%), מיכון (25%), מחשבים ואלקטרוניקה (18%) ומוצרי תחבורה (11%).

למידע נוסף בתחום זה