רועי שחורי | מנכ"ל דאצ'יה בישראל | טורי דעה | 03/01/2017

טרנד הצרכנות החדשה מגיע גם לענף הרכב

עד לפני מספר שנים עוד נהגנו לרכוש כרטיסי טיסה באמצעות סוכן נסיעות. במסגרת זאת, שילמנו מחיר גבוה וקיבלנו תמורתו מגוון רחב של שירותים: אפשרות לנשיאת מזוודה גדולה, ארוחה, מקום שמור במטוס, בידור ועוד. הלחץ הצרכני להוזלת מחירי הטיסה, כמו גם ההבנה שנוסעים רבים אינם משתמשים בכל השירותים המוצעים להם (טסים עם תיק יד קטן ומוותרים על הארוחה והבידור), הביאו להמצאת שיטת ה- LOW COST. על פי שיטה זו משלמים מחיר בסיסי נמוך וההזמנה מתבצעת בשירות עצמי ללא מענה אנושי. כמו כן, על כל שירות נוסף, ישנה תוספת תשלום.

שיטה זו של צרכנות חדשה או "קנייה חכמה" התרחבה, והפכה מוכרת לכולנו גם מענפי צריכה אחרים, ביניהם: ענף הריהוט, ענף הסלולר, יצירת מותגי אופנה LOW COST ועוד. באופן טבעי, גם ענף הרכב לא נותר חייב, והחברות הגדולות שקדו בקדחתנות על מותגים שישביעו את רצונם של הצרכנים המעודכנים.

כך, בין היתר, ייסד בשנת 2004 תאגיד רנו – ניסאן את מותג הרכב דאצ'יה, כמותג LOW COST  מובהק. המודל העסקי מבוסס על זה המוכר לנו מחברות תעופה מוזלות, כמו איזי ג'ט הבריטית: מכירה של כלי רכב אמינים ופונקציונאליים במחיר נמוך ובר השגה ממחיר השוק (Value for Money) . כמו בהזמנת כרטיסי טיסה, גם כאן רוכש הצרכן דגם בסיסי אליו הוא מוסיף את האביזרים והשירותים הדרושים לו על פי צורך. החל באביזרי קישוט וטכנולוגיה למיניהם, ביטוח, אחריות מורחבת ועד מוצרי מימון מגוונים. לכל תוספת מחיר משלה ואפשרות הבחירה רחבה.

תהליך הקנייה בדאצ'יה מוכר לנו גם הוא מעולם הטיסות: ההזמנה מתבצעת במלואה אונליין, ללא צורך בביקור במרכז המכירות. תהליך הקנייה כה מהיר עד שנדרשת רק שעת המתנה אחת מרגע ביצוע ההזמנה והתשלום ועד המסירה.

היום כבר אפשר לומר בביטחון - החדשנות והנגישות של ה- LOW COST הגיעו גם לענף הרכב בישראל. לנו הצרכנים נותר רק לקצור את הפירות.

 

מאמר דומה פורסם בגלובס ב- 2.1.17

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.