נפתחה האפשרות להגשת תביעות פיצויים במסלול שכר לחודשים ינואר-פברואר 2024 ובמסלול מקדמות לחודשים מאי-יוני 2024

עסקים מיישובים מפונים, בעלי עסקים באזור קו העימות בצפון וכן בעלי עסקים באזור התגוננות גליל עליון (אור הגנוז, בר יוחאי, יסוד המעלה, כפר-חושן-ספסופה, מירון, קדיתא ושדה אליעזר) יכולים להגיש תביעה לפיצויים במסלול שכר בגין החודשים ינואר-פברואר 2024.

במסלול זה יפוצו אותם עסקים בסכום קצוב של 520 ₪ ליום, בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בחודשים ינואר-פברואר 2024, בשל הנחיות פיקוד העורף על איסור התקהלות וכן היעדרות עובד אשר נדרש להשגיח על ילד עד גיל 14 בשל המצב הביטחוני. לחילופין, יוכלו אותם עסקים לבחור באפשרות שכבר קיימת היום, להגיש תביעה לפיצויים במסלול מחזורים בגין אותה תקופה.

על מנת להגיש תביעה יש להיכנס למערכת, להזדהות, לבחור באפשרות "חרבות ברזל – ינואר-פברואר" ולבחור במסלול המתאים, בהתאם להנחיות ורשימות היישובים המפורטות באתר הרשות. תנאי מוקדם לבדיקת הזכאות הוא הגשת דיווח למע"מ בגין החודשים שעבורם מבוקשים פיצויים ותשלום שכר מלא לעובדים.

במקביל, פתחה קרן הפיצויים לטובת בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו את האפשרות להגיש בקשה למקדמה לפיצויים עבור הנזק העקיף שנגרם להם בשל מלחמת חרבות ברזל גם עבור החודשים מאי-יוני 2024. תקרת המקדמה עומדת על מיליון ₪, וניתן להגיש בקשות למקדמה למאי-יוני עד ה-31 באוגוסט 2024. כמו כן, ניתן עדיין להגיש בקשה למקדמות עבור החודשים ינואר-אפריל 2024, עד ה-30 ביוני. עד כה הוגשו כ-15.5 אלף בקשות למקדמות על ידי עסקים, ושולם סכום של למעלה מ-1.58 מיליארד ₪.

למקדמה זכאים בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ שפונו לפי החלטות הממשלה וביישובי ספר באזור קו העימות בהתאם להנחיות התגוננות של פיקוד העורף והנחיות תנועה של פיקוד צפון, ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה ועומדים בתנאי הזכאות לתשלום פיצויים לפי תקנות מס רכוש, בכלל זה הפסקת פעילות. רשימה מלאה של היישובים המזכים במקדמה מופיעה באתר רשות המיסים.

להגשת תביעות פיצויים במסלול שכר לחודשים ינואר-פברואר 2024 – לחצו כאן

להגשת בקשה למקדמה לחודשים מאי-יוני 2024 – לחצו כאן

 

למידע נוסף בתחום זה