קרן הפיצויים פתחה את האפשרות להגשת בקשות למענק לינואר-אפריל 2024 עבור עסקי תיירות בגליל העליון, במערב לכיש ובמערב הנגב

העסק ועד ל-31 באוגוסט או 30 בספטמבר 2023, בהתאם לשיטת הדיווח למע"מ. למענק זכאים רק עסקים שנפתחו לפני ה-30 בספטמבר 2023.

מה צריך להכין?
על מנת שהמערכת תוכל לחשב את במסגרת החלטת הממשלה שהתקבלה בנוגע למענק סיוע לעסקים בישובים, נקבע כי עסקי תיירות בגליל העליון יהיו זכאים למענק בשל הנזקים שנגרמו להם בחודשים ינואר – אפריל 2024 ועסקי תיירות במערב לכיש ומערב הנגב יהיו זכאים לפיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם בחודשים ינואר – פברואר 2024. עסק תיירות מוגדר כבית מלון, פנסיון, בית מרגוע, בית הארחה או אטרקציה כהגדרתה בסעיף 40א לחוק עידוד השקעות הון התשי"ט-1959, כמפורט בהחלטת הממשלה.

איך מגישים את הבקשה?
על מנת להגיש בקשות יש להיכנס למערכת, לעבור הזדהות, ולבחור באפשרות "נזק עקיף". לאחר מכן יש לבחור בתקופה הרלוונטית ואז באפשרות "מענק סיוע לישובים מוטי תיירות/ישובים נפגעים בצפון", אם מגישים בקשה למענקים בגין החודשים ינואר-פברואר 2024, או באפשרות "מענק לעסקי תיירות ברשויות סמוכות לחימה ממושכת", אם מגישים בקשה למענקים בגין החודשים מרץ-אפריל 2024.

מהם תנאי הסף?
תנאי הסף לקבלת פיצויים הם מחזור של 12 אלף ₪ עד 400 מיליון ₪ וירידה של 25% לפחות במחזור העסקאות בין החודשים ינואר-פברואר 2023 לחודשים ינואר-פברואר 2024, או בין החודשים מרץ אפריל 2023 לחודשים מרץ אפריל 2024, לפי העניין. עבור עסקים שלא היו פעילים עדיין בחודשים ינואר-אפריל 2023, יבוצע החישוב על ידי השוואת מחזור העסקאות בחודשים הרלוונטיים בשנת 2024 לממוצע המחזורים מיום פתיחת גובה המענק, יש להגיש דו"ח תקופתי למע"מ בגין החודשים שעבורם נדרש המענק, ודו"ח ניכויים ככל שמבקשים מענק בגין הוצאות שכר, לפני הגשת בקשה במערכת. אם יידרשו מסמכים לבדיקת עמידה בתנאי הזכאות ותשלום המענק, רשות המיסים תבקש אותם ממגישי הבקשה לאחר הגשתה.


להגשת בקשה מקוונת, לרשימת היישובים הנכללים ומידע נוסף - לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה