פורסמו ברשומות כללי היבוא והיצוא (מסירת מידע), התשפ"ד-2024

פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש] התשל"ט-1979 (להלן- הפקודה) מסדירה, בין היתר, את התקינה החלה על טובין המיובאים לישראל ואת הליכי הבדיקה של עמידת הטובין בתקינה הרלוונטית. במסגרת תיקון מס' 6 לפקודה, אשר נכנס לתוקף ביום 1 ביולי 2024 (רפורמת לא עוצרים בנמל), שונתה שיטת הביקורת על התקינה של טובין מיובאים, כך שבמקום דרישת אישור פוזיטיבי של הממונה על התקינה לצורך שחרור טובין מפיקוח המכס הועברה האחריות על עמידת הטובין בתקינה במרבית המקרים ליבואן ונקבעו סמכויות ביקורת לרשויות המדינה.

 

כחלק ממהלך זה, עלה צורך בהעברה שוטפת של מידע בנוגע לטובין בין רשות המסים לממונה על התקינה. בתוך כך, נחקק סעיף 2יב1 הקובע מנגנון לקבלה והעברה של מידע בין רשות המסים לבין הממונה על התקינה. בין היתר, נקבע בסעיף כי מנהל רשות המסים, בהסכמת הממונה על התקינה, יקבע בכללים את המידע והמסמכים אותם יש להעביר. יצוין כי העברת מידע כאמור תיעשה בכפוף לחובת הסודיות הקבועה בסעיף 231א2(2א) לפקודת המכס המאפשר העברת המידע בין רשות המיסים לבין הממונה על התקינה במקרים בהם המידע המועבר נדרש לממונה על התקינה לשם הפעלת סמכויותיו לפי הפקודה או כדי להקל את ביצועה.

 

לאור האמור, נקבעה רשימה של מידע ומסמכים אשר רשות המסים תעביר לממונה על התקינה. הכללים מאפשרים, בין היתר, העברה של מידע מתוך הצהרות הייבוא, בדיקות של טובין, הערכות סיכונים וכן העברת מסמכים שנמסרו לפי דרישת הממונה על התקינה.

  • לעיון בפרסום מלא ברשומות מיום 17.7.24 (מק"ח 2128)- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה