הוארכו שיעורי מס הקנייה המופחתים על כלים תחרותיים המיוחדים לנהיגה ספורטיבית עד ל-31.5.25

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 7), התשע"ח-2017 קבע שיעורי מס קנייה מופחתים על כלים תחרותיים המיוחדים לנהיגה ספורטיבית, וזאת במטרה לעודד את ענף הספורט המוטורי בישראל. מאז חלות ברציפות הוראות שעה דומות, והוראת השעה האחרונה בנושא פקעה ביום 30 במאי 2024.

 

ההסדר נקבע כהוראת שעה בכדי לאפשר בחינה של אופן היישום של ההסדר שנקבע ואת יעילות ההטבה בהתחשב באפשרויות הפיקוח על ניצול לרעה של שיעורי המכס המופחתים. הבחינה האמורה לא הגיעה לסיומה, בין השאר לנוכח הארכת ההכרזה אודות מצב מיוחד בעורף מיום ה-7 לאוקטובר 2023. בחודשים האחרונים, באמצעות תיאום בין משרדי, ישנה התקדמות משמעותית ביצירת מנגנון בקרה אפקטיבי, והחל תהליך של בניית מערכת ממוחשבת שתאפשר קבלת החלטות לגבי אפקטיביות ההטבה כאמור.

 

לצורך סיום הבחינה כאמור, הוארכה כעת הוראת השעה בשנה נוספת, דהיינו עד ליום 31 במאי 2025, כך שתתאפשר תקופה נוספת לסיום בחינת ניצול ההטבה ואופן יישום ההסדר הקיים. הצפי הוא שתקופה זו תספק לצורך סיום הבחינה כאשר בסופה יהיה ניתן לקבל החלטה בדבר הפיכת ההסדר להוראת קבע, ביטול ההסדר או יצירת הסדר חדש לעניין זה, כאשר בכל מקרה לא תהיה הארכה נוספת של הוראת השעה במתכונתה הנוכחית.

למידע נוסף בתחום זה