משרד הכלכלה מפרסם טיוטה המתקנת את צו יבוא חופשי כך שיבוא ישיר של טובין מטורקיה למעט נפט, פיצולי נפט וגז פחמימני מעובה יהיה חייב ברישיונות יבוא למשך 60 יום

הטיוטות פתוחות להערות הציבור עד ליום 25.6.24

משרד הכלכלה מבקש לתקן את צו יבוא חופשי + הודעה בדבר ארצות שאין לישראל עמן יחסים דיפלומטיים, או הסכם הכולל סעיף אומה מועדפת ביותר, או המגבילות יבוא טובין מישראל כמפורט בדברי ההסבר הבאים:

 

בעקבות הצהרתה של טורקיה על איסור יבוא טובין מישראל לטורקיה, מוצע לתקן ההודעה בדבר הארצות שאין לישראל עימן יחסים דיפלומטיים, או הסכם הכולל סעיף אומה מועדפת ביותר, או המגבילות יבוא טובין מישראל, כך שטורקיה תתווסף לרשימת המדינות המגבילות יבוא טובין מישראל. משמעות צעד זה הינה שכל יבוא ישיר של טובין מטורקיה יהיה חייב ברשיונות יבוא. עם זאת, על מנת להחריג מהמתווה את הנפט ופיצוליו וכן גז פחמימני מעובה, מוצע לתקן את צו יבוא חופשי (הוראת שעה), התש"ף – 2020, כך שהחובה להציג רישיון יבוא בעת יבוא מטורקיה לא תחול על נפט, פיצולי נפט וגז פחמימני מעובה.

מוצע לקבוע את האמור כהוראת שעה למשך 60 יום.

מוצע כי התיקון יכנס לתוקף בתוך 14 יום מיום חתימתו, וזאת על מנת לאזן בין הדחיפות הרבה בקביעת ההסדר לבין הרצון לאפשר ליבואנים זמן הערכות.

 

- לעיון בטיוטת צו יבוא חופשי- לחצו כאן

- לעיון בטיוטת הוראת מנכ"ל חדשה של שר הכלכלה בנושא מסלול רישוי יבוא טובין מטורקיה- לחצו כאן

- לעיון בטיוטת נספח א' להוראת מנכ"ל חדשה זו העוסקת בהצהרת יבואן חדש - לחצו כאן

- לעיון בטיוטת נספח ב' להוראת מנכ"ל חדשה זו העוסקת בהצהרת משתמש סופי מטעם היבואן - לחצו כאן

 

  • להגשת הערות ביחס לטיוטת צו יבוא חופשי ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 25.6.24- לחצו כאן
  • להגשת הערות ביחס לטיוטת הודעה בדבר ארצות שאין לישראל עמן יחסים דיפלומטיים, או הסכם הכולל סעיף אומה מועדפת ביותר, או המגבילות יבוא טובין מישראל עד ליום 25.6.24- לחצו כאן

 

למידע נוסף בתחום זה