משרד הכלכלה פרסם להערות הציבור טיוטות תיקונים נרחבות לצו יבוא חופשי וצו יבוא אישי

הטיוטות פתוחות להערות הציבור עד 30.5.24

1. טיוטת צו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי, התשע"ד – 2014 מאגד בתוכו דיני חוקיות יבוא רבים הקבועים בישראל. התיקון המוצע נועד לעדכן את הוראות הצו על מנת שישקף את הדין הקיים בתחומי היבוא וכן על מנת לכלול בו תיקונים נדרשים שונים. במסגרת זו, מוצע כדלהלן:

א. לתקן את סעיף 1 לצו על מנת להוסיף לצו מספר הגדרות למונחים המופיעים בו, ולמחוק הגדרה שאינה נדרשת.
ב. להחליף את סעיף 4 לצו, כך שיובהר בו כי ניתן לייבא רכב לישראל רק בהתאם להוראות חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, תשע"ו – 2016, המאגד בתוכו את הדינים החלים על יבוא כלי רכב למדינת ישראל.
ג. להחליף את התוספת הראשונה לצו. התוספת החדשה המוצעת כוללת מספר שינויים ביחס לנוסח הקיים של התוספת, וזאת בתחום רישוי כלי רכב, תעופה, ומוצרים מסוכנים.
ד. להחליף את התוספת השניה לצו. התוספת החדשה המוצעת כוללת שינויים רבים ביחס לנוסח הקיים של התוספת, וזאת בתחום רישוי כלי הרכב, רכבות, תקשורת, תקינה, מוצרים מסוכנים, אנרגיה ומוצרי רוקחות ותמרוקים. בין היתר, מבקש השינוי לעגן את הוראותיו של חוק רישוי שירותים והתקנות והצווים שהותקנו מכוחו; לעדכן את דרישות התקינה בצו בהתאם לרפורמת "שמים פתוחים" בתחום התקינה ושינויים שחלו בתקנים הרשמיים שהוכרזו בישראל; וליישם את הדרישות החלות על אישורי תקשורת בהתאם להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב - 1982 וכן פקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], התשל"ב – 1972 והתקנות שהותקנו מכוחה.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • לעיון בטיוטה המכילה את התיקונים במסגרת "עקוב אחר שינויים"- לחצו כאן
  • לעיון במסמך הבהרה, המסביר את כל התיקונים הנעשים ביחס לכל משרד ממשלתי- לחצו כאן
  • להגשת הערות ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 30.5.24- לחצו כאן

 

2. טיוטת צו יבוא אישי

התיקון משנה את דרישות הרישוי החלות על פריטי לייזר בפרט המכס 90.13.2000 עבור מסמני לייזר שאינם מיועדים לכלי נשק, וכן לפרט המכס 90.15 עבור מד טווח לייזר או מכשיר לבדיקת אופק עם אור נראה, כך שבמקום רשיון יבוא על פי התוספת הראשונה ידרש אישור מנהל יבוא במשרד הכלכלה והתעשייה על פי התוספת השניה. ההסדרה המוצעת תכנס לתוקף בתוך 90 יום מפרסומה ברשומות, אולם הנושא עדין מצוי בבחינה ויתכן כי תקופת הכניסה לתוקף תהיה קצרה יותר.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • להגשת הערות ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 30.5.24- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה