| 21/09/2014

ברכת שנה טובה לחברים מנשיא הלשכה

חברות וחברים יקרים,
עם פרוס השנה החדשה, ברצוני לאחל לכל אחת ואחד מכם שנה של בריאות, ביטחון אישי, סיפוק והצלחה בעסקים.
לשכת המסחר תל אביב והמרכז, בה אתם חברים, הינה היום ארגון המעסיקים הגדול ביותר במשק. הלשכה משרתת נאמנה את חבריה ואת האינטרסים של המגזר העסקי כולו.

הטיפול השוטף בנושאים בהן מטפלת הלשכה הוא רחב מימדים, הן ברמת העסק הבודד, הן ברמת החטיבה הענפית והן ברמת המאקרו; אולם בשנה זו התמקדנו בעיקר בנושאים הבאים:

· השפענו מהותית על מתן פיצוי הולם לנזקים שנגרמו לעסקים שנפגעו ממצב הלוחמה בעזה.
· מאבק מתמיד ונחרץ נגד עושק מס הארנונה, המוטל ללא קשר למחזור של העסק או לרווחיו. נמשיך לפעול בנושא זה עד שיוסרו העיוותים בחוק.
· שמירה מתמדת בפני העלאות מיסים נוספות.
· בלימת הזרם הבלתי פוסק של חוקי העבודה החדשים.
· שינוי חוק עידוד השקעות הון, המעניק הטבות מס בהיקף 8-6 מיליארד ש"ח בשנה לקומץ חברות תעשייה חזקות ומבוססות.
· המשך פתיחת המשק לתחרות והפחתת מחירי המזון בישראל באמצעות הפחתת מכסים, כחלק מהמהלך להפחתת יוקר המחיה.

כמו כן, אני שמח לבשר לכם כי ביולי השנה עבר החוק, אותו יזמנו, להחלפת המונח "מעביד" למונח "מעסיק". להחלטה זו ערך היסטורי: היא נותנת ביטוי נאמן למורשת של היהדות ולערכיה, ומציגה בראייה נכונה את ערכי העבודה. בזכות חוק זה, המעסיק כבר לא נתפס כ"מעביד" נצלן, כפי שארגוני עובדים וגורמים פופוליסטים אחרים ניסו לתארו עד כה. שינוי חוק זה מבהיר את האיזון בין המעסיק הזכאי להערכה על יצירת מקומות עבודה והנושא בסיכון להקמת העסק ולקיומו, ומן הצד השני, ציבור העובדים התורם מכישוריו, זמנו ומרצו להצלחת העסק.

התרומה של כל אחת ואחד מכם חשובה מאוד לחיזוקו של המשק. יחד, כתמיד נמשיך לפעול למען צמיחתו של המגזר העסקי, המעניק את המשאבים לקיומה של המדינה.

בברכת חברים,

אוריאל לין
למידע נוסף בתחום זה