התגובות שלכם: מה אתם חושבים על הרגולציה?

"אני יבואן בתחום המזון. אני עצמאי ומבזבז את 50% מהזמן שלי כבעל עסק לטפל ברגולציה הקיימת כאן בישראל. זה כבר הפך להיות חלק מהשגרה שלי וחלק מהתמחור של המוצר שאני מייבא. כל חודש יש כוכב חדש שמוסיף לי הוצאות חדשות ופוגע לי ברווחיות, מה שגורם לי לעשות חישוב מחדש על כל פריט ומוצר שאני מייבא לישראל". 

"רגולציה מעודדת לתחלופת עובדים והקטנת הנאמנות ביחסים בין העובד למעסיק. במקום ליצור רגולציה מאוזנת שמעודדת הדדיות בין עובד ומעסיק מייצרים סיטואציה בלתי אפשרית למעסיק בניהול ההון האנושי". 

"הרגולציה יוצרת ביורוקרטיה מיותרת ומעמיסה בסופו של דבר הוצאות על המחיר הסופי של המוצר. הרגולציה מכבידה על תהליך קבלת ההחלטות משום שאין בה כללים אחידים". 

"אנחנו יבואנים של חומרי גלם לייצור מזון ותוספי תזונה ונזקקים למשרד הבריאות לקבלת רישיונות יבוא. תהליך קבלת הרישיון יכול להימשך חודשים רבים ומצריך לעתים הגשות חוזרות ונשנות, פעמים רבות ללא הצדקה עניינית. אין שיקול דעת ואין אפשרות לערער או להסביר או לדון. העיכובים גורמים להאטה בלתי נסבלת בעסקים". 

"קיימים הבדלים גדולים ברגולציה המוטלת על אותו המוצר בין משרדי הממשלה השונים, מה שמעיד על כך שאין שיקול דעת מקצועי בהטלת הדרישות על בעלי העסקים". 

"כל חוק קטן הוא כמו עוד משקולת על הרגליים. במקום לתת מקום ומרחב להתפתח, מגבילים. עוד ועוד חוקים בנוגע לכספים ובנקים, עוד ועוד הגבלות וחוקים מצמיתים בנוגע לעובדים. הגבלות בפרסום, בקבלת כספים, בפנסיות ודיווחים.
בסופו של יום העסק לא עומד בזה, לא לוקחים עוד עובדים, מגבילים גובה שכר בצורה משמעותית. פשוט חבל לי גם על העסק שלי אבל גם על הכלכלה שהולכת להתדרדר". 

"אני לא יודע מאיפה להתחיל. מע"מ גבוה שלא הולך למקומות נכונים, חיוב בחוק על הפרשת פנסיה, מיסוי ביטוח לאומי מוכפל, ים של תקרות זכוכית שאתה נתקל בהם ברגע שאתה רוצה לגדול ולהתפתח".

"כיבואן אני נתקל בקשיים רבים בכל עניין מכון התקנים ומשרד התקשורת. יש פה המון דרישות לא הגיוניות שבכל מדינה אחרת זה פשוט לא קיים". 

חדשות חמות

צרו קשר

רחוב החשמונאים 84 תל אביב, ת.ד 20027 מיקוד 6713203
+972-3-563-1010 +972-3-563-1010 +972-3-561-9025 +972-3-561-9025 chamber@chamber.org.il
*
*
*
*
*
חבר לשכה?
*
*
Change the CAPTCHA code