הנחיות לסוכני המכס וליבואנים המשחררים טובין, בתקופה של החופשה המרוכזת בחג הפסח תשפ"ג (2023)

להלן ההודעה שהתקבלה מחשבות רשות המיסים לחג הפסח, בה מודגש כי אין תמיכה ואין עדכון העברות זה"ב מלבד העברות שנקלטות אוטומטיות וחשבונות הבנק מעודכנים במערכת שער עולמי

בחג הפסח 2023 רשות המסים יוצאת לחופשה מרוכזת בין התאריכים 5-12/4/2023.

לפיכך סחורה שצריכה להשתחרר בתאריכים האמורים יש לשלם באמצעות מס"ב בהתאם להוראה מיום 6/10/22 כי תשלום במס"ב סוכן לא יעלה על 50,000 ₪ להצהרה, מעבר לסכום האמור, היבואן ישלם באמצעי התשלום - העברה בנקאית, העברת זה"ב או במס"ב יבואן בהתאם לתקרת האשראי שנקבעה לכל יבואן על ידי רפרנט בחשבות המכס ומע"מ.

 

יודגש כי בתקופה של החופשה המרוכזת לא יאושרו העברות זה"ב ידניות, על כן יש לבצע תשלום באמצעות אתר התשלומים - העברות בנקאיות, אשר בה האישור ניתן באופן מקוון.
תשלום באתר ממשל זמין הצהרת יבוא/ הוראת תשלום, חייבת להיות, "ברירת מחדל - קופה"
נבקש כי יבואנים /סוכני מכס, אשר מעוניינים לבצע העברות זה"ב לצורך שחרור יבוא, יש לדאוג ולהעביר אלינו את אישור ניהול חשבון כולל מספר הIBN, על מנת שהתשלום שבוצע בהעברת זה"ב, ייקלט באון ליין, לזכות סוכן המכס/יבואן.

הערה: העברות זה"ב שיבוצעו לא בתהליך מקוון, יאושרו רק לאחר חופשה מרוכזת.
העברות זה"ב ממוכנות ימשיכו לפי התהליך השוטף.
סוכן מכס/יבואן אשר יחרוג מתקרת האשראי במס"ב יכול לבצע תשלום בהעברה בנקאית באמצעות האינטרנט (אין צורך בקבלת אישור נציג החשבות).

 

להלן הנחיות לביצוע תשלום באמצעות ממשל זמין:
יש להיכנס לאתר רשות המסים  > למכס- תשלומי מיסי יבוא > תשלום באמצעות העברה בנקאית

תשלום באמצעות ממשל זמין פתוח לבנקים הבאים: בנק לאומי, בנק מזרחי, בנק דיסקונט, בנק הפועלים, בנק אגוד, בנק אוצר החייל, בנק מרכנתיל, בנק יו-בנק, בנק הבינלאומי, מסד ופאג"י.

  • לתמיכה בבעיות שעולות בתהליך התשלום ניתן לפנות למענה הממשלתי המרכזי בטלפון 1299 או בדואר אלקטרוני moked@mail.gov.il, בימים א' עד ה', בשעות 8:00 עד 19:00.

 

לעיון בהודעה המלאה- לחצו כאן 

לעיון בנוהל מיסי יבוא, בו מודגש כי לקוח המעוניין לשלם בהעברת זה"ב יש לשלוח אישור ניהול חשבן לחשבות האגף- לחצו כאן

 

למידע נוסף בתחום זה