משרד התקשורת מפרסם טיוטה להערות הציבור המאפשרת לצרכנים לרכוש באופן עצמאי סָיַּם רשת אופטי (ONT) מתוך מגוון שיפורסם על ידי הספקים המורשים

הטיוטה פוחה להערות הציבור עד 9.4.24

משרד התקשורת פרסם להערות הציבור תיקון לצו התקשורת (בזק ושידורים) (פטור מאישור סוג לציוד קצה)(תיקון), התשפ"ד-2024 אשר תאפשר לצרכנים לרכוש באופן עצמאי כל סָיַּם רשת אופטי (ONT) המשמש ברשת מתקדמת של ספק מורשה. בהתאם להחלטה, יאופשרו לרכישה מוצרים שנבדקו, ומסוגים שפורסמו מראש על ידי הספקים המורשים בלבד. בכך יתאפשר לצרכנים המעוניינים בכך להשתמש בציוד שרכשו באופן חופשי, גם ברשתות מתקדמות (מבוססות סיבים אופטיים).

 

לצד זאת, הוחלט שלא ניתן יהיה לחבר באופן עצמאי מודם כבלים DOCSIS המשמש את המנויים שמקבלים שירות על גבי רשת הכבלים המסורתית של הוט טלקום. מודם כזה ייחשב באופן רשמי כחלק מהרשת וקבלתו תתאפשר רק מספק מורשה. הטעם לכך הוא שנדרשת בקרה ושליטה מוגברת של מפעיל הרשת ביחס לציוד כזה ברשת כבלים.
בנוסף, לא תהיה אפשרות לחבר באופן עצמאי מתאם שיחות טלפון. הטעם לכך הוא שהשימוש במתאם כאמור דורש התאמות טכנולוגיות מצד הספק המורשה, שבלעדיהן עלול להיפגע שירות ה-VoB עבור הלקוח וכן משיקולי אבטחת מידע ותקינות רציפות השירות.

 

המשרד יחייב את הספקים המורשים:

  • ביחס לציוד שניתן לרכישה באופן פרטי (כלומר, שקיימת אפשרות מעשית לוותר עליו במסגרת העסקה) – יחויבו להציג את מחיר השירות כולל התשלום בעד השכרת הציוד וכן – ללא התשלום בעד השכרת הציוד, כך שבפני המנויים יוצגו החלופות השונות.
  • ביחס לציוד שניתן לרכישה מהספק המורשה בעד תשלום חד פעמי, בין אם ניתן לרכוש ציוד זה גם באופן פרטי או לאו – יחויבו להציג את מחיר השירות וכן את הצורך להחזיק ציוד מתאים ואת אפשרות התשלום בעד רכישת הציוד ובפני המנוי יוצגו החלופות השונות.
    ביחס לציוד שמושכר ואין אפשרות לרכוש אותו באופן פרטי –יחויבו להציג את מחיר השירות הכולל את התשלום בעד השכרת הציוד.

 

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • לעיון בדוח RIA בנושא סיווג ציוד קצה - ציוד תקשורת ביתי ברשתות נייחות + המחשת התיקון על גבי התקנה + להגשת הערות ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 9.4.24-  לחצו כאן
  • לעיון בהודעת הדוברות בנושא באתר משרד התקשורת- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה