מפגש עם הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

בסוף השבוע האחרון (3.8.17) נערך בבית לשכת המסחר בתל-אביב מפגש היכרות עם עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, למטרת קיום דיאלוג פורה בין הרשות לבין המגזר העסקי.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את המפגש ובירך את עו"ד אטלן, והדגיש כי "נושא הצרכנות, הגנת הצרכן והסחר ההוגן הם המרכזיים בעבודתו של איגוד לשכות המסחר והמגזר העסקי בישראל".

יחד עם זאת, אין אנו שוללים את עצם הרצון להגן על הצרכן. לין אמר כי "הגישה הבסיסית בכל מבול החקיקה והתקנות היא שהצרכן הוא חסר דעת. לאמיתו של דבר, אנו מחנכים את הצרכן להיות חסר כל אחריות. איבדנו את האיזון בין הצורך בהגנה לבין העומס הכולל אותו מותר להטיל על מגזר הקמעונאות. אם נצרף את כל הוראות החוק והתקנות שכבר הועברו מתחילת המאה לכל הצעות החוק והתקנות המוצעות, ייסגר המגזר הקמעונאי בישראל. שום קמעונאי לא יוכל לעמוד בעומס".

עו"ד אטלן דיבר על ההתמודדות של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מול האתגרים שהשוק מציב, והעביר מצגת על החזון של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ויעדיה לשנים הבאות: מדיניות האכיפה והטלת העיצומים הכספיים, הסדרת המבצעים באמצעות התיקון לחוק הגנת הצרכן, מניעת האפשרות לפניה באמצעות טלמרקטינג אנושי לצרכנים שלא יהיו מעוניינים בכך והסדרת האחריות והשירות לאחר מכירה של מוצרי חשמל.

 

לצפייה במצגת שהועברה ע"י עו"ד אטלן לחצו כאן.

 

עו"ד שושנה רבינוביץ', המתמחה בדיני צרכנות, דיברה על החקיקה והנורמות שהשתנו מתחילת המאה: "הנחת הבסיס של חוק הגנת הצרכן היא פערי המידע בין העוסק, שיודע, ובין הצרכן, שצריך את ההגנה. אך מחוק של הגנות זה הפך לחוק פרטני. יש כיום 53 תיקונים רק לחוק הגנת הצרכן! צריך לחזור לחוק של הגנות ועקרונות – לא להתערב בכל פעולה של העוסק. אנו מבקשים שתעזרו לנו לעזור לעסקים. ההתקדמות הגלובלית מסייעת לנו כיום, צריך לקחת את ההתפתחות הזאת גם כדי להקל היכן שאפשר – לעוסק ולצרכן גם יחד".

עם סיום המפגש ברך לין על התפתחות דיאלוג ישיר עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, וכן סוכם בין הצדדים כי תוקם ועדה משותפת שתיפגש מעת לעת ותידון בנושאים העומדים על הפרק.

למידע נוסף בתחום זה