הישג לאיגוד בית המלון: פורסם מתווה הסיוע למלונות התיירות הנכנסת

משבר הקורונה שחל במהלך השנים 2020 ו-2021 הביא לפגיעה משמעותית בפעילות התיירותית בארץ ובעולם. בעקבות המשבר איגוד בתי המלון שבלשכת המסחר פעל מול משרד התיירות לשימור התשתיות של תעשיית התיירות על מנת לאפשר שרידות וצמיחה מחודשת של התעשייה בישראל.

ביום שני ה- 11.4.22 פורסם נוהל הסיוע למלונות שנפגעו בעקבות גל האומיקרון. הנוהל הנוכחי, שמוגדר כפעימת הסיוע הרביעית והחמישית לתיירות, יאפשר למלונות תיירות נכנסת שנפגעו בשני הרבעונים האחרונים של 2021 להגיש בקשה לפיצוי אם רשמו ירידה של 40% בהכנסות ובמחזור העסקים בכל רשת המלונות. משרד התיירות ומשרד האוצר קיבלו את עמדת איגוד בתי המלון והתיירנות שבאיגוד לשכות המסחר, ואיפשר למלונות הזכאים לקבל פיצוי מלא על התקופה.

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, "אני מודה לשר התיירות, יואל רוזדורב ולשר האוצר אביגדור ליברמן, על מתווה הפיצויים הראוי לבתי המלון, שנפגעו מהתרסקות התיירות הנכנסת בקורונה, במחצית שנת 2021. החלטה משמעותית זו מזריקה חמצן לבתי המלון העצמאיים, והיא עדות לחשיבות הקמת איגוד בתי המלון והתיירנות.

יש זכות קיום גם לבתי מלון קטנים, של עשרות חדרים, במדינת ישראל, בדיוק כמו לבתי מלון גדולים, או לרשתות בנות אלפי חדרים. הקמנו את האיגוד על מנת להילחם עבור כל בית מלון בארץ, שמעודד תעסוקה ומשפיע לטובה על מרקם המשק והחברה. בשבועות האחרונים, מאחורי הקלעים, נאבקנו להרחבת מתווה הפיצויים לתקופה של חצי שנה, ולא תקופה פחותה מכך, כפי שנראה היה שיש גורמים בעלי אינטרס שדחפו למתווה פיצויים אחר. אני שמח שהמאבק צלח. הפיצויים הורחבו לתקופה של חצי שנה, ולא יום פחות עבור בתי מלון, שנלחמים על הישרדות כלכלית. זאת ועוד. סכום הפיצוי פר חדר יהיה גבוה יותר לבתי המלון הקטנים הזכאים לפיצוי, מאשר לגדולים (שהיו זכאים להחזר הוצאות קבועות). אני משוכנע שמשרדי הממשלה, ובעיקר התיירות, ימשיכו לעבוד עימנו בצמידות, לטובת הגדלת היקפי התיירים בישראל וקידום המלונאות".


הנושא בתקשורת:

כלכליסט 11.4.22

למידע נוסף בתחום זה