שר האוצר, משה כחלון , חתם על הארכת ביטול המכסים ומסי הקנייה על מוצרי יבוא

נשיא איגוד לשכות המסחר: "מהלך נכון ובעיתוי הנכון. כדי להמשיך ולהילחם ביוקר המחיה יש להמשיך במדיניות לביטול כל המסים על הייבוא ככל שניתן".

שר האוצר משה כחלון חתם על הארכה של רפורמות 'נטו', הכוללות את "נטו הוזלות", "נטו משפחה", "נטו תינוקות". 

במסגרת "נטו משפחה", שהחלה באפריל 2017, בוטלו מסי קנייה בשיעור של  15% על טלפונים סלולריים ומכס בשיעור 12% על נעליים, עדשות ומסגרות למשקפיים.

 

במסגרת תוכנית "נטו תינוקות", שהחלה בדצמבר 2017, בוטל מכס בגובה של 12% על מוצרים כמו מנשאים, כיסאות אוכל, מוצצים ובקבוקים.

 

במסגרת תוכנית  "נטו הוזלות" בוטל מס קנייה בשיעור של 12% על מוצרי אלקטרוניקה בידורית – רדיו, טלוויזיה, רמקול, צג, ממיר, מקרן, מגבר, מיקרופון, אוזניות וכרטיסים חכמים. כמו כן בוטל מכס בשיעורים שבין 6-12% שעל שורה ארוכה של מוצרי יבוא, בכלל זה תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים, אביזרי ספורט, טקסטיל ועוד.

 

בתגובה עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר ברך את שר האוצר על החלטתו להאריך בשנה נוספות את ביטולי המכסים ומסי הקנייה במסגרת תוכניות נטו. זהו מהלך נכון ובעיתוי הנכון. אין ספק שאי הארכת הוראות השנה היתה מעלה מחדש את המכסים ובכך מגבירה את קצב ההתייקרויות במשק.

 

לדברי לין , כדי להמשיך ולהילחם ביוקר המחיה על משרד האוצר ושר האוצר להמשיך במדיניות שנקט לביטול כל המסים על הייבוא ככל שניתן, בכלל זה בענף המזון, למעט גידולים חקלאיים, שם זה צריך להיעשות באופן מדורג ומאוזן.

 

לכתבה שהתפרסמה בנושא ב"ynet"  לחצו כאן.

 

לפרסום ברשומות קובץ התקנות לחצו כאן.

למידע נוסף בתחום זה