אפליית המגזר הקמעונאי לעומת היבוא האישי

להלן עיקרי הדברים מהמושב שהתקיים כחלק מכנס עתיד המגזר הקמעונאי בתאריך 11.07.18. את המושב הנחתה סיון קלינגבייל, עיתונאית ומגישת "עושות חשבון" בערוץ 10. 

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: "בינינו לבין היצאונים יש מכנה משותף וגם שוני: שוויון המע"מ של חבילות מחו"ל- יש מכנה משותף. לגבי ייצור בארץ- אין לנו, ולדעתי טועים מי שחושבים שצריך שיהיה מיסוי על חבילות בארץ. עלינו להתאחד סביב המכנה המשותף ולקיים עצרת גדולה של המגזר הקמעונאי יחד עם כל העובדים. או שיתקיים שוויון לכולם, או שיגבו את הכסף על המע"מ וילקחו אותו לנזקקים- תרופות, נכים ועוד. למה על מי שמייבא ז'קט של ג'וצי של 75$ לא ישלם מע"מ ולנכים אין כסף?

 

טלי ברנר דרורי, סמנכ"ל קבוצת עופר אבניר ויו"ר חטיבת יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר: "אני בעד חוק שווה לכולם. אנו כולנו תחת נטל הרגולציה. תזכיר צו היבוא האישי פירושו לפתוח עסקים, רק חשוב שיחולו עליהם אותם כללים. כשם שעליי יש רגולציה, כך צריך להיות עבור כולם, כולל סוחרי המקלדת באופן זהה".

 

ג'קו גבאי, בעלים ומנכ"ל דיסקרט: "אני מעסיק 200 עובדים במפעל שלי ובחנויות. יש לי מתפרות בשטחים ובגליל. כל ענף האופנה מעסיקים למעלה מ-20 אלף עובדים, שיאבדו את פרנסתם בשל האפליה הקשה כנגד המגזר הקמעונאי". 

 

מאיר קלוגהפט, מנכ"ל חברת שחק נא צעצועים ויו"ר ענף הצעצועים ומוצרי תינוקות באיגוד לשכות המסחר: "עצם קיום אירוע כזה מביא למודעות חשובה לאפליה כלפי המגזר הקמעונאי. הסיסמא של יוקר המחייה נדושה. תפסו טרמפ עליה ולא בודקים את הדברים כהוויתם. כיום הצעצועים בארץ זולים מבחו"ל. אני לא נגד היבוא המקוון – אני נגד האפליה הקשה של יבואנים אישיים למול יבואנים מסורתיים. מי דואג לבטיחות של ילדינו ביחס למוצרים שמגיעים מחו"ל? ביקשתי מיו"ר הוועדה להגנה לשלום הילד לקיים דיון דחוף בעניין- כי היבוא האישי לא כפוף לתקינה של מכון התקנים. אנו מטפחים יזמות של חו"ל במקום כחול-לבן".

 

אייל זבידה, יו"ר קבוצת זבידה: "בתחום החלפי לרכב אין כמעט יצרנים מקומיים ולמעשה רובם יבואנים. סוחרי המקלדת יכולים להביא מוצרים לא תקניים, לא טובים ללא כל מפריע, ללא דרישות ביטחותיות או רגולטוריות- מסוכן ולא הוגן, כי פתחו ערוץ מקביל שלא דורש אכיפה".

 

אברי קציר, מנכ"ל ובעלים בייבי סטאר: "אנו מייבאים כסאות בטיחות ועגלות לישראל- שלא מיוצרים בישראל כלל. אם מורידים את המע"מ המחיר בישראל זהה או זול יותר לזה של אמזון. אם יפתרו את סוגיית המע"מ- נפתרה הבעיה מבחינתי".

 

לצפייה בדבריו של נשיא איגוד לשכות המסחר מהכנס

לצפייה בפאנל אפליית המגזר הקמעונאי VS מדיניות הממשלה 

לצפייה בדבריו של גדעון סער מהכנס

 

קרדיט צילום: יאיר שגיא

למידע נוסף בתחום זה