לשכת המסחר ת"א והמרכז מהדקת קשרים עם ארה"ב

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ועו"ד דן כרמלי, סמנכ"ל ליחסי ממשל, כנסת וחקיקה באיגוד, שבו לאחרונה ממסע עסקי- כלכלי בן שלושה שבועות במרכז ארה"ב אליו יצאו במטרה להדק את הקשרים המסחריים בין המדינות ולקדם ולעודד את היצוא מארה"ב לישראל.

השניים, שקיימו פגישות וסדנאות בלשכות מסחר מקומיות אמריקאיות ונפגשו עם עשרות חברות עסקיות, ביקרו בין השאר בוושינגטון DC, סינסינטי, שיקגו, סאווט בנד וורסאו (בצפון אינדיאנה), אינדיאנפוליס, פאוריה וקוואד סיטיז (באילינוי).

לדברי כרמלי, "אזור מרכז ארה"ב הינו איזור שאינו מוכר מספיק בקרב היבואנים הישראליים למרות שמדובר בקהילות עסקיות מפותחות ומטרת הביקור הייתה מחד, להכיר לעומק את הפוטנציאל הטמון בקהילות אלו, ומאידך לשווק את הכלכלה הישראלית החזקה והיציבה כשוק המשווע למוצרים האמריקאיים האיכותיים ולעודד את אנשי המסחר והתעשייה האמריקאית לייצא לישראל.

עוד הוסיף כרמלי כי "לדאבוננו גילינו שכל מה שהקהיליות העסקיות המקומיות יודעות על ישראל ניזון מהדיווחים החדשותיים בתקשורת, מה שתרם לחשש הבסיסי בעשיית עסקים עם חברות ישראליות, עם זאת כאשר סיפרנו לאנשי העסקים האמריקאיים על חוסנה וצמיחתה הגדלה של כלכלת ישראל בצורה אובייקטיבית חלה התעניינות רבה בשיתופי פעולה עסקיים עם חברות ישראליות משלל התחומים.

הקהילה העסקית האמריקאית במרכז ארה"ב הביעה התעניינות רבה בשוק הישראלי והבינה את הפוטנציאל הטמון בייצוא מוצרים לישראל. חזרנו לארץ לאחר שהידקנו את קשרי העבודה עם לשכות מסחר חשובות במרכז ארה"ב ויצרנו עוגנים חשובים להמשך שיתוף פעולה והידוק קשרי הסחר בין הצדדים. הבאנו עמנו עשרות הזדמנויות עסקיות ופניות רבות מצד יצרנים אמריקאים המחפשים סוכנים ומפיצים מקרב חברי הלשכה".

 

למידע נוסף בתחום זה