משימה לאומית: איגוד לשכות המסחר והתאחדות בוני הארץ בשיתוף פעולה - הבאת 10,000 עובדים זרים לבניין כדי לסייע למשק הישראלי לצלוח את תקופת החירום.

על רקע הקשיים שנוצרו באחרונה של גיוס עובדים זרים לענף הבנייה כונס השבוע דיון חירום רב משתתפים באיגוד לשכות המסחר בהשתתפות חבר הכנסת אליהו רביבו, יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אלדד ניצן, יו"ר חטיבת תאגידי כוח אדם זר לבניין בלשכת המסחר, יחד עם נציגי התאחדות בוני הארץ, יגאל סלוביק, המנכ"ל ויצחק גורביץ, סמנכ"ל כ"א בהתאחדות.

ככל הידוע, נוצרה בעיה חריפה בענף הבניין עקב אי העסקת עובדים פלסטיניים, שמספרם עד ה-7 באוקטובר הגיע לכ-80,000 עובדים. העדר כוח אדם, לרמות כה נמוכות, מסכן את המשך הפעילות של קבלנים רבים בענף וזה משפיע באופן ישיר על כלכלת ישראל כולה.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: בעיית ענף הבנייה בישראל היא בעיה כאובה ואמיתית והיא נוצרה ישירות משואת ה-7 באוקטובר. אנו מקיימים שיתוף פעולה פורה ומלא עם התאחדות בוני הארץ תוך חלוקה מושכלת של העבודה כי רק בדרך זו אפשר להביא לתיקון המצב. הבאה מהירה של עובדים מיומנים מחו"ל וטיפול הולם בעובדים אלה בישראל".

ח"כ אליהו רביבו, יו״ר הועדה לעובדים זרים: ״שינוי המדיניות של ועדת העובדים הזרים שאני עומד בראשה כבר מורגש הלכה למעשה בשטח. פעלתי להבאת עובדים זרים לענף הבנייה ממדינות מגוונות במטרה ברורה להזרים חמצן לענף הבנייה באופן מיידי על-ידי הסרת חסמים וביטול בירוקרטיה.
לפנינו עוד אתגרים רבים ומשמעותיים, אך אני נכון להמשיך לפעול לילות כימים לקידום משימה לאומית ממעלה ראשונה.
אנו מחויבים להמשיך לפעול בימים קשים אלו, במטרה להביא בשורות משמעותיות נוספות לענף הבנייה, זאת לצד חתימה על הסכמים בילטרליים שחתמנו עם הודו, מולדובה וסרי לנקה והזרמת עובדים באופן מידי ממגוון רחב של מדינות לענף הבנייה.
בסיום הדיון, ביקשתי מכל הנוכחים להעביר אלי בהקדם רשימות של כל העובדים הפוטנציאלים המתאימים לתקינה הישראלית - על מנת לסייע באופן ישיר בהבאת העובדים לישראל בהקדם".

יגאל סלוביק, מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "ענף הבנייה והתשתיות מתמודד כעת עם אחת מהתקופות הקשות שלו אי פעם. חשיבותו למשק הישראלי קריטית והמחסור שנוצר בכוח האדם בענף הוא הרסני. אנו שמחים כי השותפים בקבוצה זו מבינים את עומקו של המשבר והחליטו לפעול יחד כדי להביא לכאן עשרות אלפי עובדים זרים. חשוב שהמדינה תמשיך לעמוד לצידנו ותפעל כדי לממש מיידית את הליך הבאת עשרות אלפי העובדים הזרים כדי להשיב את הענף לעבודה מלאה ולהבטיח שביום שאחרי המלחמה הוא גם יוכל לבצע את המשימה הלאומית של שיקום העוטף ויישובי הצפון".

אלדד ניצן, יו"ר חטיבת תאגידי כוח אדם זר לבניין: אנו נמצאים בשעת חירום לאומית, ענף הבניין הוא המנוע של המשק. קיבלנו תפקיד לאומי לגייס 10,000 עובדים למדינת ישראל, עד לכינונם של הסכמים בילטרליים עם מדינות חדשות. אנו מחויבים להצליח בתהליך על מנת להציל את הענף מקריסה כלכלית ואנו בטוחים כי נעמוד במשימתנו זו".

למידע נוסף בתחום זה