איגוד לשכות המסחר וארגון לקידום הסחר הבינלאומי של סין סיכמו : יוקם מנגנון משותף של קדם ישוב מחלוקות עסקיות בין ישראל וסין

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ומר וואנג שנגמינג, סגן יו"ר ועדת החוקה של סין וחבר הפרלמנט הסיני ומר דונג סונגן, סגן יו"ר CCPIT (ארגון קידום הסחר הבינלאומי של סין), סיכמו אמש על הקמת מנגנון משותף של קדם ישוב מחלוקות  עסקיות. כך הוחלט בתום מפגש עסקי בין הצדדים.

לין אשר יזם את המהלך אמר כי ההצעה להקים מנגנון משותף של קדם ישוב  מחלוקות עסקיות נובע מהגידול בקשרים במסחריים בין חברות סיניות לבין חברות ישראלית, והוא יאפשר לשני הצדדים להימנע מלהיכנס להליכי בוררות ממושכים או תביעות הדדיות, כאשר מתגלה  ביניהם סכסוך.
 
הגידול המתמיד בסחר עם סין מביא עימו ריבוי פניות מצד אנשי עסקים, החברים באיגוד לשכות המסחר, שנתקלים לעיתים בבעיות מסחריות, הניתנות לפתרון טרם נקיטת הליכים משפטיים.
 
שנגמינג הגיע ארצה בראש משלחת עסקית מסין, במטרה להכיר את חוקי הבוררות העסקית בישראל. לצידו במשלחת - מר דונג סונגן, סגן יו"ר CCPIT, מר לי הו, סגן מזכ"ל CIETAC  (ארגון הבוררות העסקית של סין) ובכירים נוספים מתחום המשפט והגישור הסיניים.
 
במפגש השתתפו בנוסף השופט בדימוס דן ארבל נשיא המוסד לבוררות עסקית, אלוף במיל' אורן שחור סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ICC ישראל, עו"ד שמואל גרוסמן יו"ר הועד המנהל של המוסד לבוררות עסקית ועו"ד רונן סטי יו"ר הוועדה הארצית ליישוב סכסוכים בדרכים אלטרנטיביות בלשכת עורכי הדין.

למידע נוסף בתחום זה