פורים ראשון ללא עננת הקורונה – מתחילת חודש פברואר ניכרת תנועה ערה בחנויות הצעצועים. באיגוד לשכות המסחר קוראים לציבור לשמוח וליהנות אך גם לשמור על הבטיחות

מחירי התחפושות נעים השנה בין 49 ₪ ל- 200 ₪. מגוון המחירים מתאים לכל כיס והמבחר ענק. חווית הרכישה מתקיימת בעיקר בחנויות הפיזיות עצמן, בהן יש שירות, יכולת החלפה והעיקר- עמידה בתקני הבטיחות המחמירים שנועדו להגן על ילדים וטף.

לדברי מאיר קלוגהפט, יו''ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ''ל שחק-נא, כמו הגשם השנה אשר הגיע באיחור אבל בעוצמה כך גם פורים, מתחילת החודש מורגשת פעילות ערה לקראת החג.

לצערנו, מידי שנה בחג הפורים נפגעים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, זיקוקים, נפצים, קפצונים ושאר חומרי נפץ מאולתרים או צעצועים מסוכנים האסורים למכירה ע"פ חוק. בענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר מסבירים, שצעצועים מסוכנים אסורים ע"פ הגדרתם הם: צעצועים שהשימוש בהם עלול לגרום לנזק גופני, לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה, בהלה, גירוי ודמע.

ערן טל, מנהל ענף הצעצועים בלשכת המסחר מוסיף: חשוב מאוד שהורים יוודאו כי ילדם ער לסכנות שבמוצרים אלו ובמקרה הצורך אף יאסרו על ילדיהם לרכוש ולשחק עם צעצועים מסוכנים, שעלולים לפגוע בהם או באחרים.

התחפושות הפופלריות השנה הן: נסיכות דיסני, דמויות גיבורי העל, נועה קירל במגוון סגנונות, דמויות מהפסטיגל, פאוור ריינג'רס וכמובן התחפושות הקלאסיות של חיילים ושוטרים וכדומה.


ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ריכז כללי התנהגות לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות וברשת:


כלל 1: הסתכלו על הסימונים שמופיעים על הצעצועים

כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית, ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת, אופן השימוש והגבלות גיל. יש לשים לב במיוחד להופעת אזהרה בעברית להגבלת הגיל של תחפושת.

כלל 2: רק אביזרים שמאושרים על ידי מעבדות

בוחרים ורוכשים תחפושת ואביזרים כגון מסכות, פאות או קישוטי ראש, המאושרים על ידי מעבדות הבדיקה ומסומנים כחוק בתווית הצמודה לתחפושת. על התווית חייבים להופיע פרטי היצרן והיבואן וכן הוראות אזהרה בעברית באופן ברור. משנה זהירות יש לנקוט לגבי תחפושות הנרכשות באתרים מחו"ל.

כלל 3: חומרי נפץ OUT

לא קונים ולא משחקים בשום חומרי נפץ לסוגיהם, כולל קפצונים, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים. מוצר שנרכש בדוכן ברחוב שאינו מוכר, עלול להיות מסוכן מאוד ואין להשתמש בו.

כלל 4: בעת משחק – הורידו את האביזרים הנלווים

בעת משחק במתקני שעשועים מומלץ להוריד את התחפושות וכל האביזרים הנלווים (פאות, מסכות) מחשש להיתפסות במתקן או קרע.

כלל 5: איפור באישור משרד הבריאות

איפור לפורים – ילדים הם בעלי עור עדין ורגיש ביותר ועלינו לשמור עליו ביתר זהירות. לפיכך כאשר רוכשים איפור לחג חובה לבדוק שיש אישור של משרד הבריאות, שהוא מתאים למגע עם העור ואינו גורם לגירוי.

כלל 6: תחפושות לפעוטות – ללא חלקים קטנים

תחפושות לפעוטות וילדים מתחת לגיל 3 חייבות ללא חלקים קטנים וללא גישה לחומרי מילוי וכן ללא חוטים העלולים ליצור לולאה ולגרום לחנק. בשל כך יש לבדוק כי אין בתחפושות שרוכים ארוכים או מרכיבים קטנים.

כלל 7: תרסיסי שלג – רק לבגירים, ובהתאם לתקן

תרסיסי שלג באירוסולים (תקן 742) מיועדים רק לבגירים כאשר יש סימון בהתאם לתקן.

כלל 8: עומד בהתקן האירופאי?

מומלץ לבדוק מול ספקי התחפושות את התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71 שעליו מבוסס התקן הישראלי.


חג פורים שמח ובטוח מאיגוד לשכות המסחר

למידע נוסף בתחום זה