בעקבות לחץ של האיגוד שר האוצר סמוטריץ' החליט: המשך ביטול המכסים על מגוון רחב של מוצרי מזון ומוצרי צריכה

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר קורא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להפוך את הוראת השעה להפחתת המכסים להוראת קבע שתקל על יוקר המחיה בישראל

בעקבות פנייתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', החליט השר על המשך ביטול רוחבי של מכסים על מגוון מוצרים - באופן שיביא להוזלה רוחבית של מוצרי מזון וצריכה, חומרי גלם לתעשייה וחומרי גלם לבניה. זאת במטרה להקל על יוקר המחיה ולהפחית את נטל המס על המגזר העסקי ועל ציבור הצרכנים בישראל.


לדברי לין, למהלך זה של מעבר מהוראת שעה להוראת קבע תועלת נוספת למגזר העסקי: "מהלך זה יאפשר איחוד פרטי מכס באופן שישיג את תועלת נוספת למשק של הורדת נטל הבירוקרטיה, פישוט היבוא והפחתת מחלוקות מיותרות בין המכס ליבואנים" אומר לין.


בין המוצרים:
מגוון מוצרי מזון – מיצים, שמנים, רטבים, גלידות, פירות יבשים, עוגות ועוגיות וריבות. מגוון מוצרי צריכה, מוצרי תעשיה וחומרי גלם לבניה - כלי מטבח ריהוט, כלי מיטה, מוצרי היגיינה וציוד רפואי, חלקי חילוף לרכב, סוללות לרכב חשמלי, מקררים ומכונות, פלסטיק וציוד חשמלי, ריצוף, אמבטיות וכיורים, כלי עבודה.

 
הצווים ייצאו לשימוע בימים הקרובים ולאחר מכן ייחתמו על ידי שר האוצר לצורך הארכת הוראת השעה לחודש יוני. בכוונת משרד האוצר להמליץ על ההארכה נוספת במסגרת חוק התקציב במסגרת סדר העדיפויות של הממשלה.


במידה והצווים לא יחתמו, אזי, ב-15 בפברואר, צפוי זינוק במחירים של מאות מוצרים מיובאים, מתחומים שונים. בכללם מוצרי מזון, מוצרים לבית, מוצרים לתעשייה ואפילו קורקינטים חשמליים. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, קורא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנוע את ההתייקרות ולהפוך את הוראת השעה להפחתת המכסים, להוראת קבע.

בחודש מאי האחרון חתם שר האוצר דאז, אביגדור ליברמן, על הוראת שעה לביטול מכסים ומיסי קניה על מאות מוצרים שונים (חלק מהוראות השעה נחתמו אף בממשלות קודמות). זאת במסגרת התוכנית להפחתת יוקר המחיה. בין השאר בוטלו מכסים בגובה של עד 12% על שורה של מוצרים כגון חלקי חילוף לרכבים, מוצרים בתחום הבניה כגון כיורים, אסלות וקרמיקות וכלי מטבח שונים. בנוסף בוטלו המכסים על מוצרים בתחום הטקסטיל ובכללם מזרנים ושמיכות, ריהוט ביתי וכלי עבודה. כמו כן בוטלו מכסים על מוצרי מזון מיובאים כגון גבינות, ירקות שונים (עגבניה, מלפפון, פלפל, סלרי, גזר ואחרים) ושמן זית. מניתוח כלכלני איגוד לשכות המסחר, בהתבסס על בסיס נתוני משרד האוצר, החיסכון לציבור מביטולם של המכסים ומסי הקניה עומד על כ-2 מיליארד ש"ח בשנה.

הנושא בתקשורת
ערוץ 12 - תכנית חסכון

להלן ההודעה המלאה כפי פורסמה ב 1.2.23

למידע נוסף בתחום זה