נשיא איגוד לשכות המסחר, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע לרכבת הקלה: "עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים נמצאים בסכנת קריסה אך עדיין לא גובשה מדיניות אחידה של סיוע"

"עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים נמצאים כיום בסכנת קריסה כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה". כך התריע היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בדיון בנושא שנערך בוועדת הפנים של הכנסת, בהשתתפות ראשי הערים של רמת-גן, ראשל"צ, חולון ובני ברק וכן המשנה לקו הירוק של נת"ע. בדיון אמר לין כי "יש לפקוח את העיניים ולהבין את המציאות המתרחשת מול עיינינו אשר תגרום להרס של עשרות אלפי עסקים קטנים וחלשים כתוצאה מהצירוף של ההתייקרויות האחרונות במשק ועבודות התשתית המבוצעות בערים. עבודות אשר חוסמות את הגישה של ציבור הלקוחות אל חנויות הרחוב או בתי עסק ומונעות גישה נוחה לאותם עסקים".

לין הדגיש בדיון כי עבודות התשתית, המבוצעות כיום באינטנסיביות רבה, בעיקר בגוש דן, משפיעות ישירות ובאופן הרסני על הפעילות השוטפת של עשרות אלפי עסקים באזור. "עד היום לא גובשה מדיניות אחידה ומחייבת, אין כללים וקריטריונים הקובעים מה הפיצוי המגיע לכלל העסקים הנפגעים. גם הקרן הקיימת בתל אביב, בשיתוף משרד האוצר, פועלת בדרך לקויה. היא מכסה חלק מההוצאות אך לא מכסה ירידה במחזור וירידה ברווחיות. כמו כן, אין היא פועלת כאשר החסימה לעסקים היא חלקית".

בנוסף, לין התביע על כך שהיעדר חשיבה מסודרת מחמיר את מצב תאונות הדרכים בתוך הערים פנימה. לין קרא ליו״ר ועדת הפנים, ח״כ יעקב אשר, ליזום בדחיפות חוק שייגבש את כל הכללים הנחוצים בהיבט רחב בקשר עם פיתוח תשתיות תעבורה בתוך הערים שכן ביצוע תוכניות הבנייה של קווי הרכבות ועורקי תחבורה נוספים, יימשך עוד שנים רבות.

 

צפו בדיון בוועדת פנים (10.1.2023) (קרדיט דוברות הכנסת)

הנושא בתקשורת
דה מרקר
הארץ

למידע נוסף בתחום זה