לין לראש הממשלה: יש לקבל החלטת ממשלה שתחייב את כל הרגולאטורים להקפיא כל רגולציה נוספת באופן ראשוני לתקופה בת חצי שנה

כולם מדברים על עודף רגולציה בפעילות הממשלתית מול המגזר העסקי, אך לא עושים כלום. אני מציע לך לקבל החלטת ממשלה שתחייב את כל הרגולטורים להקפיא לתקופה בת חצי שנה כל רגולציה נוספת, כך כתב הבוקר,  עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו.

במכתבו לנתניהו ציין לין כי "לאחרונה התייחסת לחשיבות המגזר העסקי כאשר אמרת כי 'הממשלה תמשיך לפעול כדי לייעל עוד יותר את השירות לאזרח, שכן הקטנת הביורוקרטיה היא אחד מהיעדים המרכזיים של ממשלת ישראל ויש להפחית את נטל הביורוקרטיה' " *.
 
"לאור זאת, ברצוני להציע לך הצעה אופרטיבית ופשוטה, שניתן ליישמה רק באמצעות החלטת ממשלה: כל הרגולטורים בישראל, בין אם משוק ההון, רשות ני"ע, בנק ישראל ואחרים, יונחו על ידי הממשלה להקפיא בשלב זה לתקופה נתונה יצירת הוראות רגולטוריות חדשות."

"באותה תקופה עצמה, יעשו הרגולטורים בדיקה מחודשת של כלל סעיפי הרגולציה בתחום אחריותם. בסריקה יסודית וקפדנית יבוטלו סעיפים מיותרים וטורדניים ויפושטו סעיפים מסורבלים בהיקף של 10% לפחות מכלל ההוראות הרגולטוריות הקיימות. אין כוונתי לביטול הוראות מהותיות המגנות על הציבור אלא בדרישות מיותרות ומסורבלות שאינן משרתות מטרה אמיתית. בהכירי חלק לא קטן מהרגולציה החדשנית של עשר השנים האחרונות אין לי ספק שזה ריאלי ואף אפשרי." 
 
לין חתם את מכתבו בהדגישו כי מהלך שכזה יהווה איתות חיובי מהממשלה למגזר העסקי בישראל:  "אין לי ספק, שאם המהלך המוצע יעשה בהנחיית הממשלה הוא יהווה נקודת מפנה מהותית עבור המגזר העסקי בישראל ומאיץ חשוב לצמיחה. איש לא ייפגע, העומס השלטוני יופחת, ותתחיל אף חשיבה שאפשר לפשט ולהפחית רגולציה ולא רק להמשיך ולהעמיס אותה על גבי המגזר העסקי."  


* התבטאות רוה"מ בנושא הקטנת נטל הביורוקרטיה - בדף הפייסבוק של רוה"מ בתאריך 11.4.2012, וכמו כן בפתח ועידת לשכת המסחר ת"א והמרכז 12.6.2012. 
למידע נוסף בתחום זה