נשיא איגוד לשכות המסחר: "תהיה זו שגיאה חמורה מצד בנק ישראל לעלות את הריבית – יש להמתין לשר האוצר החדש על מנת לגבש תוכנית משותפת ורחבה יותר לבלימת האינפלציה".

"נגיד בנק ישראל צריך להמתין לשר האוצר החדש, בצלאל סמוטריץ' ולא להעלות מחר שוב את הריבית. המטרה של העלאות הריבית אולי טובה אבל בדרך היא פוגעת קשות בעשרות אלפי עסקים ומאות אלפי משקי בית. צריך להבין כי התייקרות האשראי תגולגל בסופו של דבר לצרכנים ותוסיף להכבדות יוקר המחיה". כך אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לקראת הכרזת הריבית הצפויה מחר. לדבריו, אסור לעשות שימוש בנשק הריבית מבלי לבצע במקביל שורה רפורמות מקיפות שיקלו את הנטל על המגזר העסקי והציבור הרחב.

לדברי לין, העלאות הריבית מחר תהיה זו שגיאה חמורה. לדבריו, על מנת לבלום את האינפלציה ולהשיבה לרמה המרוסנת אין זה מספיק לפעול בצד הביקושים ולייקר את האשראי במשק.

העלאת ריבית בנק ישראל, ובעקבותיה העלאת ריבית הפריים לרמה של 5.25%, היא כשלעצמה מעלה את התייקרות העלויות במגזר העסקי ויש לכך השפעה חמורה על עשרות אלפי עסקים ובעיקר החלשים ביניהם.

לדעת לין, על נגיד בנק ישראל להשהות העלאת הריבית ולפעול עם שר האוצר החדש, ח"כ סמורטריץ', בגיבוש תוכנית רחבה יותר הפועלת גם בצד ההיצע של המוצרים והשירותים, הווה אומר, הפחתת העלויות המושתות על המגזר העסקי ובתחום זה שדה פעולה רחב, כמו תפקוד מלא של כל נמלי הים וכל הרציפים הפנויים, הפחתת תעריפי החשמל, מניעת המיסוי הנוסף המוטל על ההתייקרויות.

"רק תוכנית פעולה משותפת של בנק ישראל עם משרד האוצר היא הדרך הנכונה לבלימת האינפלציה" הדגיש לין בדבריו.

למידע נוסף בתחום זה