איגוד לשכות המסחר בנתונים לקראת פורים 2012: סך מכירות הממתקים צפוי לעמוד על כ- 55 מיליון ש"ח

בתקופת חג הפורים נרשמת עליה של כ-25% במכירות בחנויות הצעצועים; מכירות הממתקים בשבוע החג צפויות לעמוד על כ- 55 מיליון ₪, גידול של 35%-40% לעומת שבוע רגיל
סך מכירות הממתקים בשבוע חג הפורים צפוי לעמוד על כ- 55 מיליון ₪, סכום שיהווה גידול של 35%-40% לעומת שבוע רגיל, כך העריכו היום בענף המזון באיגוד לשכות המסחר. על פי חברי הענף, המכירות יתפלגו באופן הבא: 60% חטיפים מתוקים (גידול של 50% לעומת שבוע רגיל); 32% חטיפים מלוחים, (גידול של 5% לעומת שבוע רגיל); 6% בונבוניירות (גידול של 51% לעומת שבוע רגיל); 2% מארזים לילדים (גידול של 270% לעומת שבוע רגיל); 2% אוזני המן, כאשר 98% מאוזני המן נמכרים בחודש שלפני פורים.
 
לדברי מאיר קלוגהאפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק- נא", השפעת המחאה החברתית מורגשת השנה גם בתחום האביזרים והתחפושות לפורים. "המגמה הבולטת בפורים השנה היא גידול בקניית תחפושות אך במחירים מוזלים יותר לעומת השנה שעברה כך שמחירי התחפושות ואביזריהם נעים השנה במחירים שבין 10 ₪ לכ 200 ₪ לתחפושת בלבד."  קלוגהאפט ציין עוד כי בתקופת הפורים נרשמת עלייה של כ- 25% במכירות בחנויות הצעצועים וכי היקף המכירות של תחפושות ואביזרים לפורים מהווה בין 15% ל 20%  מכלל המכירות השנתיות בחנויות, כך שמדובר בנתח שוק של כ- 150 עד 200 מיליון ₪.   
 
מהאגף ליחסי עבודה בלשכת המסחר נמסר כי חג הפורים אינו נמנה עם החגים מכוח החוק, בהם העובדים זכאים להעדר מהעבודה בתשלום, עם זאת, פורים נחשב במקומות עבודה מסוימים ליום בחירה.
 
משמעותו של יום בחירה הינו יום חופשה בתשלום לו זכאי עובד, בנוסף לימי החג הכללים במשק ולימי החופשה השנתית המגיעים לעובד מכוח החוק. מקור הזכות הוא; או הסכם קיבוצי ו/או צו הרחבה ו/או הסכם אישי ו/או נוהג.
 
עובד שלא חל עליו הסדר שמעניק זכאות זו אינו זכאי ליום בחירה. עם זאת, עובד  כזה רשאי לקחת יום חופשה אחד, על חשבון ימי החופשה השנתית המגיעים לו על פי חוק, או בתענית אסתר או בפורים או בשושן פורים, ובלבד שהודיע על כך למעסיקו 30 ימים מראש לפחות.
למידע נוסף בתחום זה