לין לשר הפנים: קדם את התוכנית התקועה לחיזוק מבנים בישראל טרם שהתחזית על רעידת אדמה בישראל תתממש

על רקע פרסומו של דו"ח מבקר המדינה בנושא אסון השריפה בכרמל פנה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לשר הפנים, אלי ישי, וביקשו לקדם בצורה רצינית ומהירה את תמ"א 38 – התוכנית הארצית לחיזוק מבנים בישראל מפני רעידות אדמה, התקועה מזה שנים,  טרם שיתרחש אסון המוני בישראל.
עלינו להפיק לקחים מאסון השריפה בכרמל שנבע בראש ובראשונה כתוצאה מהיעדר מוכנותה של המערכת לטפל בשריפה בקנה מידה גדול ולקדם את התוכנית לחיזוק מבנים בישראל מפני רעידות אדמה, שלא התרוממה מאז אושרה בממשלה בשנת 2005. במהלך שבע שנים אלו חוזקו בישראל כמאה פרוייקטי מגורים בלבד, מדובר על טיפה בים ביחס למטרתה הראשונית של התוכנית שאמורה לתת מענה לתחזיות המומחים על רעידת אדמה בעוצמה גבוהה בישראל , כתב לין.
 
עוד ציין לין בפנייתו כי תמ"א 38 תקועה כיום לאור אי כדאיותה הכלכלית עבור יזמי הנדל"ן ויש לשבת ולדון עימם על מנת להביא ליישום התוכנית. "על שר הפנים, שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה נמצאת תחת תחום אחריותו, לשבת עם היזמים שהתאגדו לאחרונה באיגוד לשכות המסחר תחת חטיבת "חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית" ולקדם עימם בצורה רצינית ומעמיקה את יישומה של התוכנית החיונית כל כך לשמירה על ביטחון האוכלוסייה מפני רעידת האדמה אותה צופים המומחים בטווח הלא רחוק של עשרות השנים הקרובות. "
למידע נוסף בתחום זה