שר התיירות התארח באיגוד לשכות המסחר: "הצבתי יעד שעד 2030 יגיעו למדינת ישראל 10 מיליון תיירים בשנה. שיתוף הפעולה עם לשכת המסחר חשוב מאוד כדי שיחד נצעיד את תעשיית התיירות קדימה"

שר התיירות, יואל רזבוזוב, התארח ביום שלישי (2.8.22) באיגוד לשכות המסחר: "הצבתי יעד שעד 2030 יגיעו למדינת ישראל 10 מיליון תיירים בשנה. שיתוף הפעולה עם לשכת המסחר חשוב מאוד כדי שיחד נצעיד את תעשיית התיירות קדימה".

שר התיירות, חה"כ יואל רזבוזוב, נפגש עם נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין ועם נציגי הענפים השונים בלשכה. ענפי התעופה, הרכב, הכנסים והתערוכות, המלונאות עממית, הקרוואנים ותיירות מרפא. לין: "איגוד לשכות המסחר הרחיב את מסגרת ענפי המשק העוסקים בתיירות בשיתוף פעולה עם המשרד כדי שיחד ניתן יהיה להגיע ליעד שהושג ב-2019 כחמישה מיליון תיירים כבר בשנים הקרובות וליעד המרכזי שהציב שר התיירות לשנת 2030".

בפתח הישיבה סקר מוני בר, חבר נשיאות הלשכה ויו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג, את ענף התיירות הישראלי: "הכנסות המט"ח של ישראל מתיירות נאמדות על סך 23 מיליארד$, ענף התיירות מעסיק כרבע מיליון עובדים, רבים מהם בפריפריה (טבריה, נצרת, מצפה רמון ועוד). בישראל יש כיום 50,000 חדרי מלון. שנת השיא של ישראל היתה 2019 עת ביקרו בישראל 5 מיליון תיירים והיעד שהציב משרד התיירות הוא להגיע ל-10 מיליון בשנת 2030".

במסגרת הפגישה המשותפת הועלו מספר נושאים אקוטיים לטובת קידום הענף. בראש ובראשונה, שדה תעופה בינ"ל נוסף על מנת שישראל תוכל לעמוד ביעדי התיירות. בשנת השיא, 2019, עברו בנתב"ג כ-25 מיליון איש שמהווים קצה גבול היכולת של שדה התעופה, נתון שממחיש את חשיבותו הקריטית של הקמתו של שדה נוסף.

עניין חשוב נוסף הוא הגדלת היצע חדרי המלון בישראל. בנושא זה השר רזבוזוב תיאר את התוכניות שלו לקיצור משך הקמת בית מלון חדש בישראל אשר כרגע מתארך עד כדי עשר שנים. על כן אמר השר כי יש לקדם במהרה קיצור דרמטי בהליכי הבירוקרטיה והרגולציה לטובת הקמתם של בתי מלון, הגדלת ההיצע והגברת התחרות.

נציגי ענפי התיירות שהשתתפו בישיבה, כמו נציג חברות תיירות מרפא, נציגת חברות הכנסים והתערוכות ונציגת חברות קרוואנים ביקשו משר התיירות להצטרף לשאר הענפים ולהיות תחת אחריות משרדו על מנת שהמדינה תכיר בחשיבותם והמשרד, שמבין את תרומת הענף למשק, יוכל לסייע לקדמם כפי שהמשרד עושה בענפים אחרים בתחום התיירות.

מימין: אוריאל לין, יואל רזבוזוב

קרדיט צילום: ליאת מנדל

למידע נוסף בתחום זה