נשיא איגוד לשכות המסחר: החלטת ועדת שרים לחקיקה לאשר הצעת חוק המחייבת חברות פרטיות לפרסם את דוחותיהן הכספיים בציבור הרחב היא שבירת עקרונות יסוד המוזנות מרדיפה פופוליסטית אחר יבואנים וחברות מזון

במכתבו לשר המשפטים אומר לין כי החלטה זו היא צעד המוזן מרדיפה פופוליסטית אחרי יבואנים וספקי מזון גדולים, במקום שהממשלה תנקוט במסגרת אחריותה בצעדים ממשיים להורדת יוקר המחיה.

לין מדגיש שחברות פרטיות מחויבות משפטית לספקים שלהם לכלל הלקוחות וגם לכלל הציבור. במידה ומדובר במונופול או כח שוק רשאית רשות התחרות להיכנס לדוחותיהן הכספיים. הן מדווחות לרשויות המס, פועלות כחוק ומשלמות מיסים כחוק.

הדרישה מהן לפרסם דוחותיהן מעבר לכך לציבור הרחב, שוברת עקרונות יסוד ונועדה כדי ליצור מהלכים של "שיימינג", הפחדה והרתעה. זה מתאים לשיטה רודנית ולא למדינה דמוקרטית.

כמו כן הדגיש לין כי מדובר בחברות המצויות בתחרות שאינן מעוניינות בפרסום דוחותיהן הכספיים ואינן מציעות מניות לציבור הרחב. הן לא גיסו כספים מהציבור כל ההשקעה והפיתוח באו ממקורות שלהן. הדוחות כוללים סודות מסחריים וגם את דרך ההתארגנות מעבר לכך, מדובר במידע שהוא בבחינת קניינו של העסק.

יש מספיק כלים למדינה לבחון פעילות של חברה פרטית והתכלית של חוק זה אינה יותר מאשר "שיימינג" ניסיון הפחדה.


רצ"ב המכתב שנשלח לשר המשפטים, חה"כ גדעון סער.

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה