נשיא איגוד לשכות המסחר: פקידות משרד האוצר בפועל מפקיעה את סמכויות שרת הכלכלה בכל הקשור בהליכים להוצאת צווי הרחבה להסכמי עבודה קיבוציים כלליים

איגוד לשכות המסחר חתם על הסכם עבודה קיבוצי מול ההסתדרות בתחום הקייטרינג המוסדי כבר בחודש ינואר

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, "אנו חוזים בהפקעה דה פקטו של סמכות שרת הכלכלה והעברת סמכות זו לידי משרד האוצר. הכפפת ההליכים לאישור מוקדם של פקידות האוצר משמעה שינוי דרמטי של הוראות חוק הסכמים קיבוציים והפקעת הסמכות הקבועה בחוק לשרת הכלכלה. אם משרד האוצר יתנגד, שרת הכלכלה לא חופשיה להביע את עמדתה, גם אם ההסכם מיטיב מאוד את מצבם של העובדים בענף משק מוגדר. משרד האוצר הוא זה שיחליט אם להעניק או לא להעניק הטבות לעובדים לאחר שהצדדים ליחסי העבודה קיבלו על עצמם התחייבויות שהם סברו שהם יכולים לעמוד בהן?".

כידוע איגוד לשכות המסחר חתם על הסכם עבודה קיבוצי מול ההסתדרות בתחום הקייטרינג המוסדי כבר בחודש ינואר 2022. הצדדים ליחסי העבודה פנו לשרת הכלכלה על מנת שתפעיל את סמכותה על פי חוק ותרחיב את ההסכם הקיבוצי לכלל ענף הקייטרינג המוסדי. במשרד הכלכלה הודיעו כי על מנת להמשיך בהליכים הנדרשים להוצאת צו הרחבה, נדרש אישור של משרד האוצר והפנו את הצדדים שחתמו את על ההסכם לקבלת אישור משרד האוצר.

בעקבות זאת, היועץ המשפטי של לשכת המסחר, עו"ד שלומי לויה, פנה בכתובים לסגן הממונה הראשית על יחסי עבודה במשק בזרוע העבודה במשרד הכלכלה, עו"ד איבראהים כילאני והביע את מחאת האיגוד על הכפפת הסכמי העבודה הקיבוציים במשק למשרד האוצר. עו"ד כילאני השיב לעו"ד לויה כי יש להסדיר את עניין העלויות התקציביות מול משרד האוצר טרם הוצאת צו הרחבה, כלומר לעמדת משרד הכלכלה אי אפשר להתקדם בתהליך לפני שמושג האישור של משרד האוצר להרחבת ההסכם הקיבוצי.


מצ"ב ההודעה המלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה