נשיא האיגוד דורש משרי האוצר והתחבורה: השתמשו בסמכותכם להפעיל את רציפי הנמל 7 – ו 8 בחיפה לפריקה של מטען כללי

משלחת בכירה של איגוד לשכות המסחר הכוללת את עו"ד אוריאל לין נשיא האיגוד, דוד קסטל נשיא לשכת המסחר חיפה, אמיר שני סגן נשיא לשכת המסחר ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבין-לאומיים, עו"ד שלומי לויה סמנכ"ל משפט וממשל וישראלה מני, סמנכ"לית כלכלה ומסים, ביקרה אתמול בנמל המפרץ בחיפה המנוהל על ידי החברה הסינית SIPG. אליהם הצטרף גם נשיא לשכת הספנות, ד"ר יורם זבה.

הצוות התרשם עמוקות מיעילות הנמל החדש, מקיבולת המנופים החדישים ויעילות התפעול. יחד עם זאת הסתבר כי שני רציפים גדולים, רציף 7 ורציף 8 עומדים שוממים עקב זאת שמשרדי האוצר והתחבורה אינם פועלים על מנת להשמיש אותם לפריקת מטענים כלליים.

מול מצב בו אניות הנושאות מטען כללי אמורות להמתין 30 יום עד לפריקת המטענים, ניתן היה באישור שרי האוצר והתחבורה להפעיל את רציפים 7 ו 8 החסומים היום לצורך פירוק מטען כללי אם בדרך של הסבת מנופים מיוחדים או באמצעות אניות מטען עליהם מורכבים מנופי פריקה. שימוש כזה היה מאפשר לפרוק אניות של מטען כללי תוך יומיים שלושה לעומת המתנה של 30 יום.

לין אמר "שרי האוצר והתחבורה האחראים גם על הפעלת נמלי הים של ישראל חייבים להפעיל את סמכותם על מנת שניתן יהיה כיום בתקופה של פקקים בלתי נסבלים בנמלי הים, לאשר פריקה של מטען כללי גם ברציפים 7 ו8 המוחזקים כיום בשליטת נמל המפרץ. שימוש כזה בסמכותם היה משחרר דרמטית את הפקקים הנוצרים הפוגעים קשה בכלכלת ישראל מעלים את מחירי מוצרי הבניה.

ונוסיף כי הנזקים הנגרמים כתוצאה מהפקקים בנמלי הים הם הרבה מעבר ל600 מיליון שקל בחודש. זה כולל נזקים נוספים הפוגעים בדימוי ובאמינות של נמלי הים בישראל והתייחסות שלילית של חלק גדול מהספקים המוציאים מטעני יצוא מנמלי ישראל."

בצילום מימין: יורם זבה, אוריאל לין, אמיר שני

קרדיט צילום יח"צ


מצ"ב ההודעה המלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה