נשיא איגוד לשכות המסחר לראש הממשלה: יש לדחות תוקף הוראה זו לפחות ב 30 יום, כדי לאפשר יישום אמתי ומלא של קבלת החיסון השלישי

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה (30.9.21) בשנית לראש הממשלה, חה"כ נפתלי בנט, בבקשה כי ידחה את תוקף ההוראה המעניקה תו הירוק רק למי שקיבל שלושה חיסונים החל מ-3.10.21.

על פי הנתונים, נכון למועד כתיבת פנייה זו, מספר אלה שקיבלו מנת חיסון שנייה עומד על - 5,632,689 מתחסנים, ומספר המחוסנים במנה שלישית עומד על - 3,326,167 מתחסנים. הפער המספרי בין השניים הוא גדול מדי ולא ניתן לגישור בשלושת הימים שנותרו עד כניסתן לתוקף של הנחיות התו הירוק.

לדברי לין, "כניסת ההוראה החדשה לתוקף ביום ראשון הקרוב, 3.10.21 תגרום נזק מיותר לשורה ארוכה של עסקים, המשרתים מאות אלפי לקוחות, בהם אסור לקבל לקוחות ללא תו ירוק תקף, כגון: מסעדות ובתי קפה, מקומות לעריכת כנסים ותערוכות, מכוני כושר, גני אירועים ומועדונים, אטרקציות ועוד".

"אפשר בהחלט להבין את חשיבות עדכונו של התו הירוק והתמריץ לקבלת מנת חיסון שלישית, אבל כל הוראה שלא עומדת במבחן יכולת הביצוע, תחליש את מדיניות הממשלה, תפגע ללא צורך במגזר העסקי ובציבור הצרכנים ולא תתרום תרומת אמת למאבק של בלימת התפשטות המגפה".

בשל כך, מציע נשיא איגוד לשכות המסחר, "ראוי לדחות תוקף הוראה זו לפחות ב 30 יום, כדי לאפשר יישום אמתי ומלא של קבלת זריקת הבוסטר - החיסון השלישי".


מצ"ב המכתב המלא

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה