מקדמים את הפעילות העסקית שלכם בממשלה: פגישות עם שרים וחברי כנסת

נשיא הלשכה, סגניו, נציגי החטיבות הענפיות והצוות המקצועי בלשכה, מקיימים פגישות עם השרים הנכנסים, במטרה להציג בפניהם את פעילות הלשכה ולקדם מהלכים הנוגעים לפעילות המגזר מסחר והשירותים ולענפים השונים.

 

29.6.22

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין וסגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני נפגשו (29.6.22) עם שרת הכלכלה והתעשייה חה"כ אורנה ברביבאי.

להלן הנושאים המרכזיים שעלו בפגישה:

  1. תיקונים בחוק התחרות נגד יבואנים.
  2. הצו על הרחבת פרסום תנאי שכר.
  3. קידום צו הרחבה על ההסכם הקיבוצי לענף ההסעדה המוסדית.
  4. שאלות העולות עם יישום הרפורמה ביבוא.
  5. שילוב מערכת הבריאות בחוק מוסר תשלומים.
  6. צמצום מכסות גז החממה.
  7. הסכם סחר חופשי עם מרוקו.

השרה וצוות משרדה השתכנעו שצריך להקל בדרישות כלפי היבואנים כדי ליישם טוב יותר את הרפורמה ביבוא. כמו כן, הסכימו שכדאי לקדם היום הסכם סחר חופשי עם מרוקו.

 


11.4.22
נשיא איגוד לשכות המסחר נפגש עם השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג בנושא החוק להסדרת הטיפול באריזות אשר נחקק בשנת 2011 ונכנס לתוקף בשנת 2012.
החוק מטיל על היצרנים והיבואנים של מוצרים ארוזים או אריזות שירות, למחזר את האריזות שייצרו או ייבאו, כאשר העיקרון המנחה של החוק הינו עקרון אחריות יצרן מורחבת.
חוק האריזות חל על אריזות מעץ, פלסטיק, זכוכית, נייר וקרטון. היצרנים והיבואנים נדרשים לדווח לתאגיד ת.מ.י.ר על כמות וזרמי האריזות הנכנסים על ידם לשוק. היצרנים והיבואנים משלמים לתאגיד תמיר דמי טיפול בהתאם לסוג וכמות האריזות. לצורך יישום החוק הוקם תאגיד המיחזור ת.מ.י.ר - תאגיד מחזור יצרנים בישראל על ידי מספר גורמים עסקיים.
סוכם בין הצדדים כי על מנת לעמוד ביעדים החשובים של ההגנה על הסביבה. יש לשתף בתהליך את המגזר העסקי שבידו המפתח להצלחת התהליך ולכנס מפגש של שולחנות עגולים בהשתתפות המדינה, המגזר העסקי וגורמים נוספים רלוונטים. על פי האיגוד הדרך לשיפור השירות והשגת היעדים עוברת גם דרך הכרה בגופי מיחזור נוספים.


בתמונה מימין: עו"ד אוריאל לין, תמר זנדברג



2.2.2022
נציגי איגוד בתי המלון שבלשכת המסחר בישיבת עבודה ראשונה עם שר התיירות, חה"כ יואל רזבוזוב
נציגי איגוד בתי המלון שהוקם לאחרונה בלשכת המסחר, קיימו פגישת עבודה ראשונה עם שר התיירות מר יואל רזבוזוב, וגורמי המקצוע במשרד.
בין הנושאים שנדונו בישיבת העבודה: פתיחת השמים וקידום תיירות נכנסת לישראל לאור חשיבותה לכלכלת ישראל; המשך מתווה המענקים לעסקים בענפי המלונאות שנפגעו כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה; קידום תיירות קבוצתית, לרבות חינוכית וצליינית; יצירת מתווה לקידום תיירות הפנים בישראל במחירים הוגנים בכל רחבי הארץ וחשיפת אתרים בישראל למטייל הישראלי, ועוד.

עוד השתתפו בפגישה עם שר התיירות: אריאלה שמידע, מלון ג'רוזלם גולד; אורן כהן, מלון דונה גרציה; ציפי נטל, מלון אסטוריה טבריה ונציגים נוספים.

13.1.2022
פגישה עם שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל

שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל נפגש (13.1.22) עם נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, סגנית נשיא מדונה חובל וחבר נשיאות רועי רוזנק, סמנכ"ל אגף יבוא מכס ותקינה רז הילמן וסמנכ"ל משפט וממשל עו"ד שלומי לויה.  המפגש התקיים במשרדי השר בתל אביב. 
השר ציין בפגישה כי המשרד מחפש כל הזמן דרכים לשפר את הממשק עם המגזר העסקי ולטייב את הרגולציה. "איפה שאפשר להקל ולפשט, אני בעד."

במפגש עלו הנושאים הבאים:

  1. מדיניות משרד התקשורת בראיה רחבה ועיקרי היעדים לשנתיים הבאות.
  2. פיקוח יבוא ציוד תקשורת:
    א. לוחות זמנים לקבלת אישור התאמה שלא במסלול הצהרת.
    ב. רפורמה בפיקוח על ציוד תקשורת קווי
    ג. שינויי פס התדרים של מיקרופונים אלחוטיים
  3. חוק התקשורת (בזק ושידורים) - חוק הספאם: יצירת מצב בו העוסק ידע על בקשה להסרת הודעות על מנת למנוע שלא לצורך תביעות ייצוגיות.

בתמונה מימין: רועי רוזנק, חה"כ יועז הנדל, מדונה חובל, עו"ד אוריאל לין



1.9.2020

פגישה עם שרת התחבורה חה"כ מירי רגב

שרת התחבורה חה"כ מירי רגב, קיימה פגישת עבודה עם ראשי איגוד לשכות המסחר, בחמישי האחרון 1.9.20, בפגישה נכחו עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני סגן נשיא איגוד לשכות מסחר, טלי ברנר-דרורי יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר, ונמרוד הגלילי מנכ"ל ארגון חברות השכרת הרכב והליסינג.

בתמונה מימין: אמיר שני, חה"כ מירי רגב, עו"ד אוריאל לין 


10.8.2020

פגישה עם שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר אלון שוסטר

שר החקלאות ופיתוח הכפר מר אלון שוסטר נפגש עם יו"ר חטיבת הזרעים מר עמית עינב וחברי הנהלת החטיבה.

המפגש התקיים בחברת "הזרע סידס", בהשתתפות כבוד השר שוסטר וצוותו, פרופ' עבד גרה מנהל השירותים להגנת הצומח והמדען הראשי, ד"ר מיכל לוי סמנכ"לית בכירה למינוף המו"פ החקלאי.

במפגש עם השר הציגו יו"ר החטיבה וחברי ההנהלה בפני השר את חזון החטיבה בנושא. השר שוסטר בירך על המפגש, מסר כי קיבל פריסה רחבה על הנושאים שבנדון ומסר כי בקשת החטיבה תבחן באופן מקצועי ויסודי במטרה לתת מענה מהיר לכל סוגיה.

בתמונה מימין: ראש מטה שר החקלאות - גור כץ, שר החקלאות - אלון שוסטר, יו"ר חטיבת הזרעים - עמית עינב.

 

 

23.7.2020

פגישה עם שר השיכון והבינוי, חה"כ יעקב ליצמן

שר הבינוי והשיכון אירח את נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין ויו"ר חטיבת התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבניין אלדד ניצן, מנכ"ל משרדו ובעלי תפקידים נוספים. הפגישה התקיימה לבקשת החטיבה כדי לדון בנושאים הנוגעים לעובדים זרים בענף הבניה.

להלן הנושאים המרכזיים:

  1. הגדלת מכסת העובדים הזרים: אלדד ביקש מהשר להגדיל את מכסת העובדים הזרים כדי לעודד את התאוששות המשק ממשבר הקורונה והסביר את חשיבות הבאתם של עובדים זרים כדי להרחיב את היצע עבודות הגמר הנעשות בעיקר ע"י חברות ועובדים ישראלים.
    השר דיבר על נכונותו לבקש הרחבת המכסה ל- 32,500 עובדים זרים ודובר על הצעת חוק ממשלתית שתעלה להצבעה בשבועות הקרובים.
  2. נוהל הבאת עובדים: אלדד ציין לטובה את שיתוף הפעולה עם רשות האוכלוסין וההגירה, גם בהקשר של ניסוח נוהל הבאת עובדים ועמידה בחובת בידוד.
  3. מס מעסיקים: אלדד ביקש מהשר להעביר לשר האוצר המלצה לפיה יש לבטל את מס המעסיקים לאלתר. השר אמר שכיום זה לא זמן טוב לבקש ביטול והורת מיסים עקב הפגיעה בהכנסות המדינה בתקופת משבר הקורונה, אך אמר שיבחן אפשרויות אחרות להקלה על התאגידים.

בתמונה מימין: בועז ברזילי, אלדד ניצן, עו"ד אוריאל לין, חה"כ יעקב ליצמן

 

 

22.7.2020

פגישה עם שר הבריאות, חה"כ יולי יואל אדלשטיין

בפגישה הציגו ראשי האיגוד את המצב החמור עימו מתמודדים ספקי מערכת הבריאות, יבואני תרופות וציוד רפואי, מאז פרצה מגפת הקורונה בישראל. 

השר הביע הבנה מלאה עם הקושי התזרימי של ספקי מערכת הבריאות, סוכם כי המשרד יפעל לקדם את הזרמת הכספים כדי שבתי החולים וקופות החולים ישלמו לספקים על הציוד שכבר סופק. כמו כן, לעניין חוק מוסר התשלומים, השר עדכן כי המשרד פועל בתיאום עם משרד האוצר למציאת פתרון תקציבי שיאפשר החלה הדרגתית של החוק גם על בתי החולים וקופות החולים.

 

הפגישה התקיימה בהשתתפות עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מדונה חובל יו"ר ועדת הבריאות, דורון שליט יו"ר חטיבת התרופות ויהודה גיל יו"ר חטיבת הציוד הרפואי.

 

9.7.2020

פגישה עם שר האוצר, חה"כ ישראל כץ

שר האוצר אירח את נשיאות העסקים והמעסיקים, ארגון המעסיקים הגדול בישראל המורכב מאיגוד לשכות המסחר בראשותו של עו"ד אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן.

 

בפגישה הציגו ראשי הנשיאות לשר האוצר את התוכנית להצלת המשק מקריסה כלכלית מוחלטת ולצמצום הפיטורים.

בתמונה מימין: עו"ד אוריאל לין, ד"ר רון תומר, חה"כ ישראל כץ, רו"ח איריס שטרק, אבשלום (אבו) וילן.

 

 

29.6.2020

פגישה עם שר החקלאות, חה"כ אלון שוסטר בלשכתו

הפגישה התקיימה בהשתתפות נשיא הלשכה עו"ד אוריאל לין, סגן הנשיא ויו"ר ענף המזון ראובן שליסל, ד"ר אייל ורדי מנכ"ל אוריג'ן חבר הנהלת חטיבת הזרעים, אברהם דניאל יו"ר איגוד מגדלי הפרחים וחיים עוז סמנכ"ל חטיבות ענפיות. בין הנושאים שדנו עליהם:

  • הגדלת מגוון התוצרת הטרייה במטרה להגביר את התחרות ולהוריד מחירים.
  • תכנית אסטרטגית לחיזוק ענף הזרעים בישראל.
  • ייעול הטיפול הרגולטורי בענף הזרעים לחקלאות.
  • הסרת נטל מיסוי מחקלאים המעסיקים עובדים זרים ופיצוי בגין נזקי הקורונה.

בתמונה מימין: חיים עוז, שר החקלאות חה"כ אלון שוסטר, עו"ד אוריאל לין, ד"ר אייל ורדי, אברהם דניאל.

 

 

25.6.2020

פגישה עם השרה להגנת הסביבה, חה"כ גילה גמליאל 

השרה ארחה בלשכתה בתל אביב את נשיא הלשכה, יחד עם נציגי החטיבות הענפיות העובדות בצמידות עם המשרד להגנת הסביבה, ביניהן חטיבת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה לבית, רשתות שיווק המזון, יבואני הצמיגים, חטיבת הכימיקלים.

 

בין המשתתפים: רפי פרידמן, יו"ר חטיבת מוצרי החשמל לבית; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; דני ועקנין, משנה למנכ"ל תדריאן; עמית כתב, סמנכ"ל כספים מיניליין; עו"ד ערן מאירי, יועמ"ש שופרסל; יוסי קונפידן, סמנכ"ל חברת קוגול; ונמרוד הגלילי, מנהל תחום ענפי.


בפגישה דנו בחשיבות שיתוף הפעולה בין הגופים לטובת הגנה על הסביבה, תוך יצירת האיזונים הנכונים ושותפות מלאה בין המגזר העסקי לרשויות המקומיות ולכלל הציבור.
במקביל סוכם כי החטיבות יגישו למנכ"ל המשרד מר דוד יהלומי הצעות ממשיות לפתרון הבעיות העומדות על הפרק.

  

בתמונה משמאל: עו"ד אוריאל לין, חה"כ גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה, רפי פרידמן.

 

 

21.6.2020

פגישה עם שר התיירות חה"כ אסף זמיר 

הפגישה התקיימה בהשתתפות: נשיא הלשכה עו"ד אוריאל לין, חבר הנשיאות מוני בר המשמש גם יו"ר ארגון חברות השכרת הרכב והליסינג אסף אפרים נציג ענף הקרוואנים לתיירות, רווי רז וד"ר אופיר מילר נציגי הנהלת ענף האטרקציות התיירותיות, ועו"ד עמיר עופר מנהל תחום התיירות.

בפגישה דנו בין השאר בנושאים הבאים:

  • השוואת התנאים שניתנו לענף המלונאות לענף האטרקציות התיירותיות והכנסת חברות האטרקציות לתקציב משרד התיירות, בכלל זה שילובן במתווה הסיוע בסכום של 300 מיליון ₪ לענף התיירות והמלונאות;
  • הפגיעה בענף השכרת הרכב כתוצאה מהסגר ומסגירת השמיים של מדינת ישראל, שעצרה כליל הגעת התיירים למדינת ישראל;
  • תמיכה ועידוד ענף הקרוואנים לתיירות - השקעות בהקמת חניוני קרוואנים בישראל והתאמת חניונים קיימים לחניית קרוואנים;

בתמונה מימין: אסף אפרים, עו"ד עמיר עופר, עו"ד אוריאל לין, חה"כ אסף זמיר שר התיירות, רווי רז, ד"ר אופיר מילר, מוני בר. 

 

 

15.6.2020

פגישה עם שר הכלכלה והתעשייה חה"כ עמיר פרץ

עם כניסתו לתפקיד, השר ארח בלשכתו את נשיא הלשכה עו"ד אוריאל לין, יחד עם סגניו - אמיר שני, אביהו בן נון, ישראלה שטיר, ראובן שליסל ויוסי ויליגר.

בפגישה הציגו לשר את פעילות הלשכה לקידום מגזר המסחר והשירותים, אופי מבנה הארגון, ענפי המשק החברים בו וחשיבות מגזר זה לתעסוקה במשק.

למידע נוסף בתחום זה