נשיאות המעסיקים והעסקים לממשלה: העדר תוכנית פיצויים מרכזית היא סכנה ממשית למשק

נשיאות המעסיקים והעסקים הכוללת את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל, הגישו לרה"מ תוכנית כלכלית להחזרת העובדים לעבודה והאצת המשק הישראלי.

 

התוכנית שנכתבה על ידי מנהיגי המשק הישראלי, כוללת מנגנון שבבסיסו הממשלה תסבסד את שכר העובדים אשר ירדו בהיקף המשרה וכך תאפשר החזרת עובדים מהירה לשוק העבודה. כך יופחת היקף האבטלה במשק, יצטמצם תשלום דמי האבטלה על ידי הממשלה ועובדים רבים יוכלו לחזור לפרנס את משפחותיהם מבלי להיאלץ להסתמך על תמיכה כספית ממשלתית. 

המנגנון המוצע גם צפוי לתמרץ מעסיקים לקלוט חזרה עובדים מחל"ת ולמנוע הוצאה לחל"ת של עובדים נוספים בהמשך הדרך. 

 

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין: "נשיאות המעסיקים והעסקים הוקמה על רקע ההבנה שיש להדק את שיתוף הפעולה בין כל מגזרי המשק וכי מדובר במערכת משולבת אחת ששלוחותיה משלימות האחת את השנייה - תעשיה, יבוא, מסחר, חקלאות ושירותים. התוכנית המוגשת היא פרי של חשיבה מעמיקה המבוססת גם על עקרונות של הגינות ביחסי מדינה ומגזר עסקי. התוכנית מושתתת על שלושה רכיבים מרכזיים: פיצוי הוגן לכלל העסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, השבה מהירה של המשק לתעסוקה מלאה ויצירת תנאים על בסיסם יוכל המגזר העסקי לחזור לצמיחה מואצת. לא הכל מותנה בתקציבים, לעיתים כפי שמוכיחה התוכנית אנו זקוקים לדרך חשיבה אחרת".

 

מצ"ב ההודעה המלאה ועיקרי התכנית

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה