לין לכחלון: בטל עכשיו וללא דיחוי את הפטור ממע"מ על יבוא אישי

על רקע קריסה של רשת חנויות נוספת בעולם האופנה ולאור סגירתן של רשתות אופנה רבות בתקופה האחרונה, העביר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מכתב מפורט לשר האוצר, חה"כ משה כחלון, בו דרש לבטל את הפטור ממע"מ בייבוא אישי, ללא דיחוי.

בפנייתו כתב, לא יתכן כי מגזר עסקי גדול המייצר ומשווק מוצרי צריכה לשוק המקומי ימשיך לספוג נזקים על שום הדיחוי הנמשך בהקמת ממשלה חדשה. לשר האוצר סמכות מלאה לבטל את הפטור כבר היום, בהתחשב באיזון האינטרסים. 

למגזר העסקי בישראל זכות בסיסית לתחרות שווה מול ספקים זרים. הפטור יוצר אפליה חמורה ונמשכת לרעת המגזר העסקי בישראל עם השלכות הרות גורל. 
ביטול פטור ממס משמעותו האמיתית נטילת פריבילגיה מקבוצת משלמי מסים למען הורדת נטל המסים לכלל האוכלוסיה, שתוצאתה פגיעה חמורה במע"מ, שהוא שליש מהכנסות המדינה והוא נוגד את עצם המהות וההיגיון של שיטת המע"מ בישראל. 

ההפסד להכנסות המדינה כתוצאה מהפטור מוערך כיום כבר ב-1.5 מיליארד ₪, והוא ימשיך ויעלה בעתיד. זוהי פגיעה חמורה במערכת המס שתחייב הטלת מסים נוספים.
הצריכה הפרטית מהווה 75% מהתוצר העסקי. הפטור פוגע בצמיחת המשק, שכן הוא מנתב את הצריכה הפרטית באופן מלאכותי לרכישת מוצרים מספקי חוץ.
מדינה לא יכולה להרשות לעצמה – במודע – לפגוע במגזר עסקי רחב המייצר עשרות אלפי עסקים ומאות אלפי מקומות עבודה. זוהי מדיניות שגויה שיש להפסיקה.

 

לקריאת טור הדעה של יהודה שרוני, הפרשן והעורך הכלכלי של מעריב המתייחס למאבקנו באפליית המס בייבוא אישי, מיום 4.10.19 (סעיף 3), לחצו כאן

 

מצ"ב פנייתו של לין לכחלון

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה