רוני גרינהולץ | מנכ"ל אי. טי. פי | מאמרי דעה | 19/08/2020

ניהול שרשרת האספקה - מה עושים כדי שזה לא יקרה שוב

מאז שהחלה מגיפת הקורונה, יצרנים רבים מצאו את עצמם נאבקים עם ההשפעה הגוברת של המגיפה על שרשרת האספקה שלהם. לרוע המזל, רבים מתמודדים עם משבר היצע שנובע מחולשות באסטרטגיות מיקור החוץ שלהן, שניתן היה לתקן לפני שנים.

 

לפי נתונים שפרסמה Resilinc, חברת מיפוי שרשרת אספקה ומעקב אחר סיכונים, באזורי ההסגר בסין ישנן תעשיות חלקים קריטיות שקטעו בפתאומיות את שרשרת האספקה. למשל בווהאן, מקור המגיפה ישנם כ-600 מפעלי נגדים אלקטרונים וכ-200 מפעלי קבלים אשר מספקים את רכיביהם לכל סין.

 

חולשות בשרשרת האספקה מביאות לתוצאות ישירות של אובדן הכנסות, ובמקרים מסוימים, לירידה בשווי שוק של החברה.
מנהלי רשתות האספקה מכירים את הסיכונים של מיקור יחיד, אך הם עושים זאת בכל מקרה על מנת להבטיח את היצע מתאים או לעמוד ביעד עלות. לעתים קרובות, יש להם אפשרויות מוגבלות לבחירה, ויותר ויותר אפשרויות אלה הן רק בסין.

 

בשבועות הראשונים של ינואר 2020 חברות אשר מיפו את שרשרת האספקה שלהן ידעו אילו חלקים וחומרי גלם מקורם באזורי ווהאן והוביי, וכתוצאה מכך יכלו לעקוף את המצוד המטורף למידע ולעקוב אחר התגובות המהירות שלהם.

 

תכנון עתידי לשרשרת האספקה:

בכדי להמנע מהישנות אירועים כאלה בעתיד, חייבת כל חברה, קטנה או גדולה, לבצע מיפוי ספקים.
על המיפוי הזה יש להחיל את עקרונות ניהול הסיכונים, לפי רבדים. ישנה חשיבות רבה לתכנון כושר ההתאוששות בשרשרת האספקה. ברור כי לא תמיד ניתן יהיה למצוא מקורות מרובים לחלקים או חומרים מסוימים.

 

להלן מספר הצעות ליעול שרשרת האספקה:

  1. ערוך מעקב קבוע אחרי ספקים חדשים, חומרים חדשים ועוד.
  2. בטח את עצמך כנגד אובדן הכנסות כתוצאה מהפרעות בשרשרת האספקה.
  3. עבוד ביחד עם הספקים הקבועים שלך בכדי לפתח מקורות נוספים של אספקה.
  4. בדוק היכן קונים הספקים המרכזיים שלך את החלקים.
  5. בקש מספקים שהם מקור יחיד לאחסן סחורות בשני אתרים.
  6. עשה מאמצים כך שספק מוביל יהווה 75% וספק אלטרנטיבי 25%.
  7. זהה את הסיכונים של שפקי המשנה העיקריים של הספק שלך.
    בעזרת מידע זה ופעולות אלה, ניתן יהיה לבנות תכנית ארוכת טווח לניהול שרשרת האספקה.

 

***

אי. טי. פי. עוסקת בהשקעות, רכש  ומיקור חוץ עבור לקוחותיה באירופה ובישראל. לחברה משרדים בהולנד, אנגליה, הונגריה, פולין, הונג קונג, סין, ויטנאם והודו. לחברה נסיון של 35 שנה בבניית שרשרת אספקה יעילה עבור לקוחותיה.

פרטים ליצירת קשר | אתר החברה ronyg@itpgroup.com

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.