נאוי בלומנפלד | מנהלת היחידה למידע עסקי | מאמרי דעה | 11/01/2022

יבוא סחורה מחו"ל מתחיל בסקר שוק מקיף

בימים אלה, כאשר המגזר העסקי מתמודד עם בעיות בשרשרת האספקה ועלייה במחירי הסחורות, יבואנים שתלויים בפעילות בינלאומית מבקשים להמשיך לדאוג לסחורה זמינה. הם מחפשים מקורות יבוא חלופיים ומעוניינים לבדוק פוטנציאל שוק של מוצר חליפי או חדש. הצעד הראשון ליבוא סחורה מחו"ל הוא ביצוע סקר שוק מקצועי ומקיף לגבי המוצר שאותו תרצו לייבא – צעד שהצורך בו מתחדד במיוחד בתקופה כמו זו, המתאפיינת באי ודאות בשווקים הגלובליים.

מחפשים תשובות לשאלות כמו:

  • האם המוצר מיובא כבר לארץ?
  • באלה כמויות?
  • מאלה מדינות הסחורה מיובאת לישראל?
  • באלה ערכים כספיים?
  • נתוני נתח שוק ועוד


כיצד השירות שלנו יכול לסייע ליבואנים?
לשכת המסחר ת"א נערכה והשקיעה משאבים בפיתוח שירות הפקת דו"חות נתוני יבוא ממערכת המתממשקת לנתוני "שער עולמי" של המכס הישראלי.
שירות מתקדם זה מאפשר לקהילת הסחר הבינלאומי לקבל תשובות למגוון שאלות לצד נתונים מדויקים ואמינים על אודות סחורות ומוצרים המיובאים לישראל והיקפיהם.

אנו נעזרים ביתרונותיה של המערכת כדי להפיק דו"חות לפי מספר סיווג המכס הישראלי.

מערכת סחר החוץ "שער עולמי" עלתה לאוויר בינואר 2018, ומאז הורחבו בה תהליכי מכס רבים וחודדו סוגיות עסקיות מורכבות. כיום התהליכים השונים מוגדרים יותר ובהירים יותר. הדו"חות מציגים נתוני יבוא לכל סיווג פרט מכס ואינדיקציה לפי תהליכים להצהרה.

לחצו כאן לקריאה נוספת על מערכת שער עולמי.

 

להלן חלק מהאינדיקציות המוצגות בדוחות:

  • הצהרת יבוא רגיל – הסחורה מגיעה לארץ (לנמל הימי, לנתב"ג, למעבר יבשתי) ועוברת מיד ללקוח.
  • הצהרת יבוא לאוטונומיה – הסחורה מגיעה לארץ, אך מיועדת לשטחי הרשות הפלסטינית.
  • יבוא למחסן זמני – יש יבואנים שמייבאים כמות גדולה של סחורה, אך לא רוצים לשחרר מהמכס את כל הסחורה מייד, אם כדי לא לשלם את כל המיסים ואם בשל בעיית אחסון. למטרה זו הוקמו מחסנים מיוחדים של המכס, לתוכם נכנסות הסחורות. בשלב הבא היבואן משחרר את הסחורות מהמחסן.
    הסחורות נכנסות למחסן תחת הצהרה בתהליך כנ"מ – כניסה למחסן;
    לסחורות שמשתחררות מהמחסן נוצרת הצהרה חדשה בתהליך שח"מ - שחרור ממחסן.

 

מאילו מדינות הסחורה מיובאת לישראל?
הדוחות המפורטים שאנו מציעים מופקים לפי מספר סיווג מכס וכוללים: ערכים כספיים, כמותיים, מיסים ופירוט הן לפי ארצות מקור (הארץ בה ייצרו את הסחורה) הן לפי מדינות קנייה (הארץ בה רכשו את הסחורה). לרוב מדובר באותה ארץ, אך ישנם מקרים שבהם הארצות שונות, לדוגמה כפפות חד-פעמיות שיוצרו במלזיה ונקנו בטורקיה.

בשעה שהשווקים בעולם מצויים באי-ודאות, אתם זקוקים לגורם מקצועי שיספק לכם מידע אמין ומעודכן ויעשה לכם סדר במצב הדברים. שער הכניסה שלכם לתחום היבוא מתחיל בנתוני יבוא ממערכת "שער עולמי" שמפיקה לשכת המסחר תל אביב והמרכז!


לקבלת מידע על שירות באתר הלשכה לחצו כאן.
לקבלת השירות לחצו כאן.

***
נאוי בלומנפלד היא מנהלת היחידה למידע עסקי בלשכת המסחר תל אביב והמרכז. 

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.