הנחיית אי אכיפה בעניין השארת הודעה וחזרה טלפונית לצרכן כלפי עוסקים המנויים בתוספת השניה

לאור המצב הביטחוני והשפעתו על פעילותם של עוסקים רבים, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנחה את עובדי הרשות שלא לאכוף בעת הזאת את ההוראות הקבועות לעניין השארת הודעה וחזרה לצרכן, כמפורט להלן:

לא יינקטו הליכי אכיפה מנהלית כלפי עוסק המנוי בתוספת השנייה, לגבי ההוראות להלן ובהתאם לתנאים המצוינים:

  • הוראות תקנה 1(ב) לתקנות המחייבות את העוסק לחזור לצרכן בתוך שלוש שעות ממועד השארת הודעה על ידי הצרכן, ובלבד שהעוסק חזר לצרכן בתוך 6 שעות ממועד השארת ההודעה.
  • הוראות תקנה 1(ג) לתקנות המחייבות את העוסק לחזור לצרכן במענה אנושי ביום העבודה הבא ולא יאוחר משלוש שעות ממועד תחילת יום העבודה הראשון שלאחר השארת ההודעה, אם הצרכן השאיר לעוסק הודעה כאמור בתקנה 1(ב) פחות משעתיים לפני תום יום העבודה, ובלבד שהעוסק חזר לצרכן בתוך 6 שעות העבודה הראשונות ביום העסקים הראשון שלאחר המועד שבו הושארה הודעה.
  • הוראות תקנה 1(ד) לתקנות המחייבות את העוסק לחזור לצרכן פעם נוספת (לאחר שלא ענה בפעם הראשונה), בתוך 3 שעות ממועד מסירת הודעתו לצרכן כי הוא ניסה לחזור אליו אך הצרכן לא ענה, ובלבד שהעוסק חזר לצרכן בתוך 6 שעות ממועד השארת הודעה כאמור לצרכן.

להנחיות מלאות לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה