הנחיות לתשלום מסים ביבוא רכב - שינוי מסלול אוניה עקב המצב הביטחוני

בתאריך 26/6/19 פורסם ברשומות צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין (הוראת שעה מס' 7- התשע"ט-2019) במסגרתו נקבע, בין היתר, שינוי בסכום המס החל על רכב מנועי בקבוצות המפורטות בצו. בנוסף, הובהר כי השינוי כאמור יהיה בתחולה החל מה-1.1.24 קרי, רכב מנועי אשר יובא מהמועד האמור ישולמו בגינו המסים בהתאם לתעריפים החדשים שנקבעו.

 

חרף הוראות הדין הקובעות כי מועד הייבוא הינו זמן עגינת האנייה הנושאת את הטובין, כפי שנקבע בהוראת סעיף 144 לפקודת המכס, הוחלט על ידי שר האוצר לאשר, באופן חריג, תשלום מס ע"פ שיעור המס שיחול נכון לתאריך ה- 31/12/23 ולא במועד הגעת הטובין, זאת לאור המצב הביטחוני עקב מלחמת "חרבות ברזל", ולאור פניות שהתקבלו מנציגי הקהילה בנוגע לעיכוב צפוי של אניות רכב הנמצאות בדרכן לישראל, בשל שינוי מסלולן עקב המצב הביטחוני ויגיעו לאחר ה-31.12.23 דבר שיגרור תשלום מס בהתאם להוראת השעה הנ"ל, כל זאת בתנאי כי שוכנע המנהל כי העיכוב נגרם כתוצאה מאיום הקשור למלחמת חרבות ברזל בים האדום.

יובהר כי לא תתאפשר הגשת הצהרת יבוא באופן החריג שתואר לעיל לאחר ה-31.1.24.

 

  • לעיון בהודעה המלאה של ישי עשהאל, מנהל תחום בכיר תש"ר המכילה הנחיות לשחרור בהתאם לאישור זה- לחצו כאן
  • לעיון בצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 7), התשע״ט-2019 (תיקון), התשפ״ד-2024 (מק"ח 2109) החתום כפי שפורסם ברשומות ביום 1.1.24- לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה