פורסם ברשומות צו הקובע מכסות פטורות ממכס בתחומי חטיפי צ'יפס, מלפפונים, עגבניות, תפוחי אדמה, בצל, כרוב, אבקות ונוזלי ביצים- בכמויות ובתקופות מסוימות

בצו זה נקבעו מספר מכסות פטורות ממכס על מוצרים חקלאיים אשר יחולו כהוראת שעה, והכל כפי שיפורט להלן:

1.  בעקבות מלחמת חרבות ברזל חל צמצום משמעותי אך קצר טווח בייצור המקומי של חטיפי צ'יפס מתפוחי אדמה. על מנת לאפשר מתן מענה לביקוש ולמנוע עליית מחירים, ניתנה מכסה לייבוא 500 טון חטיפי צ'יפס בפטור ממכס, וזאת לתקופה של חודשיים, עד סוף חודש פברואר 2024.

2.  בשנים האחרונות חלה מכסה פטורה לייבוא בפטור ממכס של מלפפון, עגבנייה, בצל וכרוב, וזאת במטרה למנוע מחסור. בשנת 2023 המכסה עמדה על 20,000 טון. גם בשנת 2024 תחול מכסה של 20,000 טון ליבוא הירקות האמורים בפטור ממכס. בנוסף, ניתן יהיה לייבא במסגרת המכסה גם תפוחי אדמה טריים, וזאת על מנת למנוע מחסור בתפוחי אדמה. מוצע כי המכסה תחולק בהתאם לתנאי הגידול המקומי.  

3. בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמתיחות הביטחונית בצפון הארץ ישנו חשש ממחסור בביצים. על מנת למנוע אפשרות של מחסור, נקבעה מכסה לייבוא אבקת ביצים ונוזל ביצים בהיקף של 2,000 טון בפטור ממכס, וזאת במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד סוף שנת 2024. המכסה תחולק בהתאם לתנאי הגידול המקומי.

 

  • לעיון בצו החתום המלא [מק"ח 2107- צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 7), התשפ"ד- 2023]- לחצו כאן
  • לעיון בצו החתום ודברי ההסבר באתר רשות המיסים- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה