פורסמה ברשומות הארכת הוראת השעה העוסקת בטבלאות זיכוי של רכבים המיובאים עם אבזור בטיחות עד סוף שנת 2026

מאז שנת 2013 חלות ברציפות הוראות שעה הקובעות טבלה של זיכויים שקליים, המגיעים עד 2400 ש"ח לרכב, הניתנים במקרים בהם מיובאים כלי רכב עם אבזור בטיחות, ובהתאם לרמת האבזור.

הוראת השעה האחרונה בעניין זה היא צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022, אשר עתידה לפקוע בסוף שנת 2023.

 

כעת, ביום 28.12.23 פורסמה הארכת הצו (הארכת הוראת השעה) עד סוף שנת 2026, וזאת לאור ההצלחה הרבה של שיטת התמריצים המיסויים, אשר הביאה לגידול ניכר בהיקפי השימוש במערכות בטיחות מצילות חיים.

כאמור, תמריצי המס ניתנים בהתאם לרמת האבזור הבטיחותי, אשר נקבעה לכל דגם רכב על-ידי משרד התחבורה. מדי פעם משרד התחבורה, בשיתוף עם רשות המסים, מעדכן את שיטת החישוב של רמת האבזור הבטיחותי, תוך מתן דגש למערכות אקטיביות, אשר ביכולתן לא רק להתריע בפני סכנה אלא גם להתערב בנהיגה בעת הצורך. יצוין כי ההטבה הזו ניתנה במסגרת הוראת שעה ולא בהוראת קבע, לאור קצב ההתפתחות המהיר של תחום האבזור הבטיחותי וטכנולוגיות נסיעה ממוחשבות.

 

  • לעיון בפרסום הצו המוארך ברשומות [מק"ח 2102- צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב- 2022 (תיקון), התשפ"ד- 2023]- לחצו כאן
  • לעיון בצו החתום ובדברי ההסבר באתר רשות המיסים- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה