פורסמו ברשומות צווים המפחיתים שיעור מס הקנייה והבלו המוטל על הסולר נוכח המלחמה

לעיון בצו הבלו המתוקן + צו תעריף המכס ומס קנייה המתוקן שפורסם ב-30.11.23 (מק"ח 2097)- לחצו כאן

לעיון בשיעורי הבלו על דלק בתוקף מ - 1.1.2024 באתר רשות המיסים- לחצו כאן

לנוכח מתקפת הטרור הרצחנית שהתרחשה ביום 7 באוקטובר 2023 הכריז שר הביטחון, באותו יום, על מצב מיוחד בעורף, אשר הורחב בהמשך למדינה כולה. הכרזת שר הביטחון אושרה על ידי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת. כמו כן, הוכרז בצה"ל על מבצע "חרבות ברזל", וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי החליטה על נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות, בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד: הממשלה.

לנוכח השתרעות הלחימה על פני חלקים גדולים של שטח המדינה וכל עוד מתמשכת המלחמה, עלולים להיווצר כתוצאה ממצב חירום שיבושים משמעותיים באספקת גז טבעי המשמש לייצור החשמל, המהווה מקור האנרגיה העיקרי לייצור החשמל כיום (כ-70% מתמהיל הדלקים השנתי). במטרה להבטיח רציפות אספקת החשמל במצב חירום, נדרשים יצרני החשמל, ביניהם חברת החשמל, יצרני החשמל הפרטיים וכן מי שמחזיק ברישיון לניהול המערכת, להיערך להפעלת היקפים משמעותיים של דלקי גיבוי וחירום, לרבות סולר, במקרה של מחסור אפשרי בגז טבעי המשמש בשגרה כדלק מרכזי לייצור חשמל.

על מנת למנוע עלייה בנטל מס הקנייה על ייצור החשמל בשל המעבר לשימוש בסולר בזמן המלחמה כאמור, תוקנו צו תעריף המכס ומס הקנייה ובמקביל גם צו הבלו על דלק (פטור והישבון).

  • לעיון בצו הבלו + צו תעריף המכס ומס קנייה המתוקן שפורסם ב-30.11.23 (מק"ח 2097)- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה